To sitater fra i dag som ikke bør bli glemt

juni 11, 2006

"They are smart, they are creative, they are committed," Admiral Harris said. "They have no regard for life, neither ours nor their own. I believe this was not an act of desperation, but an act of asymmetrical warfare waged against us."

"A good PR move to draw attention". Colleen Graffy told the BBC the deaths were part of a strategy and "a tactic to further the jihadi cause", but taking their own lives was unnecessary.

Tidligere intervju med Graffy på BBC

2 Responses to “To sitater fra i dag som ikke bør bli glemt”

  1. børge Says:

    Ja, det er helt utrolig! Jeg har skrevet om det på min blogg. Vet rett og slett ikke hva jeg skal si om slik tankegang..


  2. Nei. Jeg hadde jo tenkt å skrive noe om det. Men det blir bare er ikke mulig.

    Jeg lurte litt på om jeg skulle legge ut bildene av de to som sa dette, men i stedet linket jeg bare til det.

    Jeg har bare brokker av tanker:

    – RIP
    – men skal hedre de døde, man skal ikke tråkke på dem
    – jeg håper de har det bedre der de er nå
    – hvor groteskt det enn kan virke, tror jeg de sitatene ovenfor er viktige i propagandaen, man trenger å rettferdiggjøre seg selv, og det synker inn litt etter litt, vi godtar mer og mer, og grensene tøyes lengre og lengre for hva vi reagerer på
    – måtte disse to aldri komme hjem til meg med en beskjed om at mine barn var døde
    – hvordan skal vi tolke den ekstremt høye selvmordsraten i Norge, som en krigserklæring mot regjeringen?
    – når dette blir tolket som krigshandlinger og fiendtlige handlinger for rå ramme USA, hvordan skal vi da forstå alle de andre situasjonene når noe blir definert på samme måten?


Legg igjen en kommentar

