44 + 66 = 100

juni 28, 2006

Det må jo være sant når den tidligere lederen av Finanskomiteen, Siv Jensen sier det?

Fra Aftenposten i dag:

Hele 44 prosent av alle spurte sier at de overhodet ikke kunne tenke seg å stemme på Frp. – Det er dette som er den største hindringen for at Frp skal etablere seg som et ordinært parti, bemerker Aardal. 30 prosent kunne ikke tenke seg å stemme SV, mens 24 prosent er like sterkt imot KrF. For de andre partiene ligger motviljen på rundt 10 prosent.

– Når man er veldig tydelig og markant, gir det kraftfulle tilhengere og kraftfulle motstandere, kommenterer Jensen. Hun trekker frem at det tross alt er 66 prosent av velgerne – rent flertall – som kan tenke seg å stemme Frp.

Regnetull med tall kan vi jo alle gjøre. Og det er ikke sant at 2 + 2 er 4. Alltid.

Jeg for min del lurer litt på hva spørsmålene har vært, kanskje var de slik?

Hvilke parti kunne du overhode ikke tenkte deg å stemme på?
Hvilket parti kunne du ikke tenke deg å stemme på?
Hvilket parti kunne du tenkt deg å stemme på om du fikk 100 000 for det?
Hvilket parti kunne tenkt deg å stemme på om man skiftet ut alle i partiet med folk du likte og stole på?

Osv osv.

Uansett så er det fremdeles ikke 66% i dette landet som kunne tenke seg å stemme på Frp. Sånn uten videre.

8 Responses to “44 + 66 = 100”

  1. Tiram Says:

    Bortsett fra at 44% pluss 66% faktisk blir 110% tilsammen …:)

  2. beatesvei Says:

    Nettopp.😉

  3. Tiram Says:

    Puh🙂 Det var ikke så godt å vite, ut fra innlegget, om du hadde fått det med deg😀

  4. beatesvei Says:

    Hm. Det var jo ikke bra.

  5. Einar Says:

    Det er betryggende at lederen av finanskomiteen er skarp i hoderegning. Alt det de kan, disse diplomøkonomene fra BI.

  6. Tiram Says:

    Altså, jeg er sikker på at folk som har lest deg før, skjønte akkurat det. Men det var mitt første Beate-innlegg, så jeg kjente deg jo ikke! Du kunne jo vært like dårlig til å regne som Aftenposten-journalisten, bare … Men jeg veit jo bedre nå ;)

  7. beatesvei Says:

    Einar, jeg lurer på hvem som er flauest, Siv eller journalisten? Tenk å ha en sånn sak mellom hendene, og så ikke se det!


  8. […] kritisk er kjennetegnet på en god blogg. Jeg er redd kritikken min ofte forsvinner i en humor som som oftest blir misforstått, men det finnes både samfunskritikk og mild(?) refsing her om man trykker seg inn på […]


Legg igjen en kommentar

