Fra livet mitt bak baren

august 8, 2006

Jeg jobbet i bar, og det var en stille kveld. Ved bardisken satt det en koselig dame, som hadde hatt tre kvelder på byen, og etter hvert hadde blitt ganske sliten. Hikke hadde hun fått og, og den ville ikke gi seg. Kortet hennes lå i baren, og den gangen skulle det sjekkes ut mot VISA lister for å se om det var svartelistet. Etter en stund fant jeg frem listene og kortet og lette gjennom numrene.

– Du, sier jeg, jeg beklager, men jeg er nødt til å ta kortet ditt, det står i listene, dvs. at det er overtrukket eller av en annen grunn meldt inn. Du får det sikkert igjen om du tar kontakt med banken, men jeg må dessverre ta det nå.

Hun ble ganske flat.

Jeg lot det gå fem-ti minutter, og spurte henne om hun hikket fremdeles.

Det gjorde hun ikke.

Hun ble ikke sur engang da hun fikk kortet igjen.

3 Responses to “Fra livet mitt bak baren”

  1. Elisabeth Says:

    En kan oppleve litt av hvert når en jobber i bar vil jeg tro, mest hyggelige ting forhåpentligvis. Har nettopp lest en bok der en av hovedpersonene er en flittig bargjenger (se https://disno.wordpress.com).

  2. Shogan Says:

    Hahaha, veldig bra! Jeg prøvde noe lignende en gang, men det gikk ikke bra den gangen heller.

  3. beatesvei Says:

    Desto mer nysgjerrig blir jeg. Fortell! 🙂


Legg igjen en kommentar

