Bloggquiz

august 31, 2006

Tre måneder med blog, og tre måneder med lesning av andres blogger. Quiz går som en farsott på nett nå, og en kveld begynte en bloggquiz å surre rundt i hodet, og den ble ikke borte. Så her er den. Det tar tid å lese blogger. Det tar lang tid å bli såpass kjent med den som skriver at man leser blogger fast. Noen har det blitt. Om tre måneder til er det sikkert flere, men her er et lite, godt utvalg av hvor jeg roter rundt på bloggnettet så langt. Ja det er klart det mangler flere her som jeg også leser. Noen nevnt, mange glemt. Dessuten var det bare plass til ti. Det er også mye bra jeg ikke har oppdaget enda, og jeg tar gjerne imot tips om du kjenner noe, eller skriver noe som du tenker at dette, dette er jo noe for Beate.

Jeg hadde ikke gått lenge på skolen da jeg skjønte at prøver, de viser ikke sjelden at den som har laget dem har misforstått noe. Så også med quiz. Det er sannsynligvis feil i denne her og, og de er helt og holdent min feil. Men ingenting kjennes bedre enn å oppdage nettopp slikt, at man selv har forstått noe som den som lager en oppgave ikke har forstått, ikke sant?

Her er den, Beates bloggquiz

Med i quizen denne gangen: Børge, Victoria, Hjorthen, Marion, Olava, Sexy Sadie, Vox Populi, Tyvlyttet, Tversover og Confuse a Cat

9 Responses to “Bloggquiz”

  1. Sexy Sadie Says:

    Jeg fikk den ikke opp, jeg kom bare til en side som tilbød meg min egen quiz.

  2. beatesvei Says:

    Det er rart, det skal stå to ruter, en med spørsmål om å lage dinegen quiz, og en med spørsmål om å ta denne. Noen har allerede gjort det, så det burde virke? Ellers kan du forsøke denne linken: http://www02.quizyourfriends.com/takequiz.php?quizname=060831053406-702625

  3. Vox populi Says:

    Sexy Sadie: Vi gutter derimot får den ganske ofte opp.(Beklager ordspillet på det sterkeste, men jeg kunne ikke dy meg.)
    Det fungerte helt fint, så prøv igjen

  4. børge Says:

    Det var jo smigrende å få lov til å være med i din første bloggquiz, Beate!🙂 Jeg fikk nok litt skuffende lav poengsum, men om jeg bare hadde lest alle svaralternativene på spørsmålet om Hjorthen hadde jeg i det minste fått ti poeng mer.. Alltid les alle alternativene før du svarer..🙂

    Men jeg hadde også problemer med å komme inn på quizen, jeg måtte gjøre det på en annen maskin, og selv der var det problematisk pga. idiotisk reklame som dekket halve siden. Hadde vært fint om du hadde funnet en annen side å lage quizen på neste gang!

  5. beatesvei Says:

    Hei Børge!

    Vet du, jeg visste ikke noe om reklamen før jeg tilfeldigvis var inne på en annen maskin og sjekket. Jeg bruker adblock funksjonen fra firefox, og har knapt sett en reklame på noen år. Men jeg ble litt lang i maska da jeg tok i bruk IE, ja. Kjenner du eller noen andre til andre quizmuligheter uten reklame, så si ifra. Inntil videre må jeg bare få anbefalt å få seg en skikkelig adblocker.

    PS, jeg lurte på om jeg skulle skrive det med å lese gjennom spørsmålene først, men vi blir vist aldri for gamle til å feile på nytt og på nytt med akkurat det…

  6. børge Says:

    Kaller du meg gammel, hva..?😛
    Nei, akkurat det er visst en av de tingene som er utrolig vanskelig å lære seg en gang for alle.

    Jeg bruker Fx med Adblock (og Filterset.G), men som sagt så fikk jeg ikke tilgang på quizzen fra min maskin (kan ha med at jeg bruker Linux å gjøre).

    Jeg har en mistanke om at det går ann å lage quizer på start.no, men jeg skal ikke si noe sikkert.

  7. børge Says:

    Nå fant jeg en norsk quiz- (eller test-) lager (creator) som virker bra: testen.no.

  8. beatesvei Says:

    Takk Børge, jeg skal sjekke det ut om det blir flere quiz 🙂

  9. Sexy Sadie Says:

    Nå fikk jeg det til, ikke akkurat max score.


Legg igjen en kommentar

