Ukas gåte: Veikrysset

september 1, 2006

Du er på vei til en by, og kan ikke veien. Du kommer til et veikryss og vet ikke om du skal til høyre eller venstre. Det sitter to menn der. Du vet at den ene alltid lyver, og den andre alltid snakker sant. Du kan stille de ett spørsmål for å finne ut hvilken vei du skal ta. Hvilket?

4 Responses to “Ukas gåte: Veikrysset”

  1. bza Says:

    Du spør den ene hvilken vei den andre vil anbefale, og så går du motsatt vei i forhold til svaret…

  2. Lise Says:

    Jeg har lært at det er «mann, vis meg veien til byen».
    Han som alltid lyver vil benekte at han er mann…

  3. Beate Says:

    Den varianten har jeg aldri hørt, og jeg har hørt mange versjoner av denne. Men jeg innbiller meg at det er noen som har tulla litt, den gir ikke helt mening.


Legg igjen en kommentar

