Hodja i badet

september 10, 2006

Hodja var en tur på byens bad. Der ble han dårlig behandlet. Ingen kom og skrubbet ham på ryggen, ingen rakte frem håndkle til ham la frem klærne hans eller åpnet døra for ham. Allikevel, da han skulle ut tipset han alle rikelig.

Dagen etter kom han igjen, og denne dagen var oppmerksomheten en helt annen. Han ble behandlet som en konge fra han kom til han gikk, og på veien ut stilte de som jobbet i badet seg opp, klare for å motta dagens tips. Og Hodja tipset dem. De fikk noen få ører hver.

– Men Hodja, sa de, hva skal dette bety? Ingen har blitt så dårlig behandlet som det du ble i går, og allikevel så tipset du bedre enn noen har gjort før. I dag har vi behandlet deg som en konge, også ser du så gnien på tipset?
– Tipset dere fikk i går var for i dag, og dagens tips var for i går, svarte Hodja.

5 Responses to “Hodja i badet”


  1. Inspirert av dette, her er min Hodja-favoritt:

    To menn hadde kranglet i ukevis, og ba Hodja avgjøre krangelen for dem. Når den første mannen fortalte sin versjon, sa Hodja: – Du har rett. Den andre mannen protesterte kraftig og fortalte sin versjon. Da det var gjort erklærte Hodja: – Du har rett.

    Konen hans som har lyttet til det hele bryter inn. – Men begge to kan jo ikke ha rett! Hodja svarer umiddelbart: – Du har også rett!

  2. beatesvei Says:

    Ja, den må til i enhver Hodjasamling. Takk.

  3. Vince Says:

    Morsomme eventyr.. Hodja er absolutt min favoritt. Vis det var opp til meg, ville eg ha giftet meg med han for lengst. HAHAHA!

    L8r.

  4. Wence Says:

    EG ELSKER HODJA.

  5. Wence Says:

    Hodja er bare helt utrolig.
    eg elsker han.
    Seriøst.

    Skal gifte meg med han .


Legg igjen en kommentar

