Lysfontenen legges ned

september 12, 2006

Lysfontenen har vært et åpnet diskusjonsforum i ordets rette betydning. Det har vært åpent for alle, både for å lese og skrive. Og i motsetning til diverse nettaviser har dette funger som et seriøst sted, uten mange troll, med høy leseverdi, mye nyttig informasjon og reflekterte tanker. Det har også vært artikler, dikt, noveller og personlige kladdebøker/dagbøker på Lysfontenen, og de har vært både flittig brukt og lest.

Nå skal det legges ned. Det oppleves som et oppbrudd på linje med å skulle flytte, bytte skole eller arbeidsplass. Ja, man kan holde kontakt med en del folk. Men det er ikke det man vil. Det man vil er å møtes på samme uformelle måten, der en kommer innom en gang i halvåret, dopa etter et tannlegebesøk, en annen følger man i smådrypp fra forelskelse, huskjøp, graviditet til småbarnstid. En annen har tatt ferdig doktorgrad med oss andre småheiende på sidelinja. Små kommentarer over år om jobb, familie, meninger om innvandring og lange diskusjoner om norsk rettssystem kan ikke erstattes med «å holde kontakten». For det er jo ikke det man ønsker. Man ønsker det som oppsto og var nettopp der, og som ikke kommer tilbake.

Takk for følget, alle sammen! Jeg håper vi tastes. Her er i alle fall jeg! Gi et lite pip om hvor du er i nettverdenen, eller kom bare innom for en kommentar.🙂

11 Responses to “Lysfontenen legges ned”

  1. Sexy Sadie Says:

    Hææææ?
    Skitt, skitt, skitt!

  2. Miss.Tic Says:

    Takk for et glimt inn i din blogg og dine tanker. Leit at det kom i den sammenhengen det gjorde. Skal ta vare på linken, så titter jeg kanskje innom en annen gang!

  3. eld Says:

    Trots att jag varit in och tittat på Lysfontenen hade jag inte vetat om att den skulle läggas ner om jag inte läst det här i bloggen.
    Eftersom jag valt att bli inaktiv där, kan jag ju inte säga att jag sörjer.
    Och eftersom jag hade önskat att ta bort min novell på forumet, men inte fick det, så är jag hemligt lycklig över att det ordnade sig på ett annat sätt – men det säger jag ju inte högt😉

  4. Ugga Bugga Says:

    Hei,

    Takk for samværet på Lysfontenen. Jeg håper vi ses igjen en dag.

  5. Sexy Sadie Says:

    Internett forfaller!


  6. […] Lysfontenen legges ned. Men store deler av fontenefolket entrer nå bloggarenaen, ta godt imot dem. En foreløpig liste kommer her, et par har vært bloggere en stund, de fleste er nye: […]

  7. Ari Says:

    Det var rart å plutselig klikke innom igjen og se det der.
    For min del var jeg veldig ferdig med fontenen, og så at det ble etter hvert ble veldig få der, og det ble veldig viktig å være intelektuell.
    Men jeg så at den fylte et et tomrom, og de som var der følte seg veldig hjemme der.
    For min del er jeg på en helt annen plass i livet enn da jeg var der, og er glad for det. Ikke alle faser i livet trengs å dveles for mye med… Derfor var det for meg helt ok å lese det som skjer nå.

    Lykke til videre🙂

  8. beatesvei Says:

    Uansett er det utrolig hyggelig å se deg igjen, Ari, har lurt på hvor i verden du var. 🙂

  9. Ari Says:

    🙂

    Ari er nok uansett en arketype….

  10. beatesvei Says:

    Ach so! Det var jo kjekt!

  11. flori Says:

    Hei Beate!
    Rakk ikke å stikke innom før toget kom. Glad i deg, jeg tror vi sees snart igjen.

    klem


Legg igjen en kommentar

