ME: Maleahs historie

september 19, 2006

For noen dager siden postet jeg en historie om hvordan en unge jente med ME hadde blitt behandlet her i Norge. Det finnes en blogger som har opplevd noe av det samme:

 

I slutten av februar kom jeg inn på sykehuset med ambulanse etter å ikke ha fått i meg mat på tre dager og den siste dagen fikk jeg ikke i meg drikke heller. Jeg var helt ferdig, og klarte ikke bevege meg i det hele tatt. Selv å bevege en finger var ekstremsport!<

Legene var helt på villspor. De ville ikke høre noe om ME, for det var bare noe nymotens tull. Jeg ble dratt opp av senga, og fikk høre at det ikke gikk an å være så dårlig som jeg var. Legene vurderte å tvangsinnlegge meg på psykiatrisk, for de mente at jeg hadde alvorlig depresjon +++. Men de på psykiatrisk ville ikke ha meg der, for de visste jo at jeg hadde ME og at det ikke hadde noe med psykiatri å gjøre.

Les hele historien i bloggen til Maleah.

2 Responses to “ME: Maleahs historie”

  1. Lena Says:

    Hei…
    Vet ikke hvordan jeg havnet her på denne siden, men øynene mine falt på ME og jeg begynte å lese. Jeg har nettopp fått denne diagnosen og kjenner meg så igjen i det meste som blir skrevet. Får helt «ståpels» når jeg leser om det, tårene triller. Tårer for at jeg føler meg ydmyket, sorg over å bli behandlet som man gjør av fastleger, tårer for at jeg bare er så sliten av å forsvare meg. Takk for denne bloggen..

  2. beatesvei Says:

    Jeg kjenner igjen det med å gråt når bitene plutselig faller på plass, og alt gir mening.

    Kanskje du finner et sted det er godt å være om du tar en tur på ME-forum? Mange har sagt at de har det på samme måte når de kommer dit, og for første gang finner noen i samme situasjon, og noen som skjønner hva de snakker om.

    http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum.html

    Lykke til videre, en riktig diagnose er i alle fall et godt steg på veien.


Legg igjen en kommentar

