Fontenefolket entrer bloggarenaen

september 22, 2006

Lysfontenen legges ned. Men store deler av fontenefolket entrer nå bloggarenaen, ta godt imot dem. En foreløpig liste kommer her, et par har vært bloggere en stund, de fleste er nye:

Enok med Hugen (Se også hjemmesiden Hugen.)

Liten

Vea

Sissel

Enits på norsk og engelsk:

Sexy Sadie

Ugga Bugga

Flere har kommet med:

Prinsesse Vil Ikke

care

cadillacjack

Mellom

Fra Hugen fikk jeg et lite dikt i dag, og vil jeg gjerne ha med her:


Keeping Things Whole

Mark Strand (1934 – )

In a field
I am the absence
of field.
This is
always the case.
Wherever I am
I am what is missing.

When I walk
I part the air
and always
the air moves in
to fill the spaces
where my body’s been.

We all have reasons
for moving.
I move
to keep things whole.

Så får dere få en yokoshikioblomst fra meg🙂 Vi tastes!

6 Responses to “Fontenefolket entrer bloggarenaen”

  1. Sexy Sadie Says:

    Det er artig at fontenefolkene får seg blogger, men det hadde vært desidert best hvis noe ble gjort med lysfontenekonseptet.

  2. hugen Says:

    Har enda ikkje slumpa borti eit opplegg som har vore betre enn Lysfontenen. Det kom seg av tre ting: a)ein superb administrasjonstrio b)deltakarane som skapte miljøet og gav Fontena breidde (men meir nynorsk hadde ikkje skjemt ut, og koss hadde det vore med fleire pensjonistar?) c)organiseringa med temavalg, opne og lukka dagbøker, artikkelforum m.m.

    Det er eit klart tap at ein så vellykka sait skal leggast ned, men lat os ikkje gløyme å vere takksame for utbytet vi har hatt.

    For meg er det spennande å gå over til blogg, men det blir noko heilt heilt anna. På bloggen er eg vertskap sjølv og det står til meg koss gjestene vil trivast. Mi begrensa erfaring frå andre bloggar er at ein som gjest fort kan bli gløymt i vrimmelen. Er berre min dag 2 som bloggeigar, og etter kvart får vi sjå.

  3. beatesvei Says:

    Nå ble jeg mimrete Enok.

    Første gang jeg så deg på nett, vet du hvor det var? Det var i forumet til Utne reader, jeg vet ikke om det finnes lenger, jeg var bare innom en par ganger på midten av 90-tallet, og der var du.

    Og så var det Campfire-lista di, og litt Pax et Bonum lista mi. Husker du det?

  4. yoshiko Says:

    Thank you Beate adding very good poem to the photo!
    It’s fitting very much to this photo.
    Can I copy this poem and paste to the Flickr Photo Page with your name?

    And I think it’s very interesting that » yokoshikioblomst » means «yoshiko’s flickr page» in Norwegian!

  5. beatesvei Says:

    Hi yokoshiko!

    I am glad you liked the poem with the picture! I have not written it, it is written by Mark Strand (1934 – ), so please add his name. My name is not important🙂

    yokoshikoblomst means yokoshiko flower🙂


  6. […] Lysfontenen ble lagt ned tok mange derfra på seg bloggesko. En del av Minglefolket har vært på blogg lenge, men ikke minst Tordenblogg-kåringen først til […]


Legg igjen en kommentar

