En omvendt drøm

oktober 25, 2006

Det var en drøm fylt av ting som skjedde: Møte med barna, rote bort barna, tyverier, jobbintervjuer, ut å jobbe på reportasje, og så til slutt satt jeg i et langt tog og ventet på at noen skulle skje, mens jeg reiste. Jeg ble hentet av en kvinne, toget stoppet og vi kom til et lite hus ved et vakkert fjell, mens toget fremdeles stod og ventet bak – på oss. Vi gikk gjennom det lille huset som var en restaurant rundt et kontor, og ut på den andre siden der det sto en liten vogn, slik man har på tivoli. Vi satte oss i vogna og kjørte inn under et tak rett under fjellene, og der hadde noen skåret ut i de tre trollhodene fra Asbjørnsen og Moe, presidentveggen fra USA og masse mer som jeg ikke fikk med meg for det var store gode åpne luker ut, og sola skinte ute og her var det mørkt, og jeg kjente den svale vinden i nakken, og selv her varmen fra sola og jeg tenkte at nå er jeg så trøtt så trøtt, og i det vi kjørte ut i hagen igjen tenkte jeg at nå, nå kunne jeg til og med ha sovnet i en stol her ute mens jeg bare satt og kjente sola som varmet og vinden som svalet, og det må være deilig, som å være barn igjen. Og kvinnen sa – du har ett minutt til å skrive om det du så og opplevde der innunder taket. Og jeg satte meg ned og skrev, og tenkte at nå sovner jeg…

 

Og dermed våknet jeg frisk og uthvilt, og her sitter jeg og skrive.

 

One Response to “En omvendt drøm”

  1. Lothiane Says:

    Åh så nydelig drøm… den føltes så god og trygg (i hvert fall mot slutten). Du skriver flytende og godt, Beate! En fryd å lese…🙂


Legg igjen en kommentar

