Tvangsekteskap: Innlegget man bør få med seg i dag

oktober 30, 2006

Temaet er tvangsekteskap, og Inanna har vært på høring spørrerunde. Det er anbefalt lesning.

Er vi i ferd med å la noen vedta denne loven helt uten protester? Jeg har så vidt vært inne på tvangsekteskap i en bisetning her. Liberalisten har skrevet et godt innlegg for en tid til bake. Om man skal ha nye lover om visum og opphold, så mener jeg fremdeles veien å gå er å gjøre det lettere å få visum til landet, ikke vanskeligere. Jeg har baren som skal finne seg partnere om noen år, jeg krever at de skal kunne velge fritt, også utenfor Norges grenser.

Flere om tvangsekteskap:
Noreg seier nei til russisk kjæraste
Kjærestevisum behandles 04.desember

2 Responses to “Tvangsekteskap: Innlegget man bør få med seg i dag”

  1. Inanna Says:

    Fint å se at du også er engasjert. Vil bare understreke at jeg ikke var på «høring» men «spørrerunde». Et skille Bjarne Håkon Hansen og statssekretæren prøvde å overholde overfor de som kom med divergerende syn eller kanskje for innfløkte spørsmål.

  2. Beate Says:

    Takk Inanna, det er rettet opp!


Legg igjen en kommentar

