Ukas gåte: De aller første

oktober 31, 2006

De fines forskjellige typer gåter. De gåtene som brukes mest, «vitsegåter» og tullegåter er ikke det man kan kalle «ekte gåter». Men det gjør jo ingenting. Jeg husker godt de tre første gåtene jeg lærte. Det var mamma som lærte meg dem, og det var at typen tullegåter. De var som følger:

Hva ligger 20 meter under jorda og spiser stein?

Hva hopper fra tre til tre og er rødt?

Hva hopper fra tre til tre og er blått?

6 Responses to “Ukas gåte: De aller første”

  1. red. Says:

    Gir meg. Er ikke videre intelligent.🙂
    Men selvinnsikt har jeg….

  2. Inanna Says:

    1. trollene i Nordmarka
    2. hagenissen til naboen etter at ungene har lekt ferdig
    3. en Frp tilhenger som leker Tarzan

    gjettet jeg riktig🙂

  3. Beate Says:

    rd, tror ikke dette handler om inteligens!

    Inanna, gode forslag, men nei, det er nok ikke dette svaret som gir kryss i boka i dag.

  4. Inanna Says:

    Venter spent på svarene🙂

  5. Beate Says:

    1 – Den underjordiske steinspiseren
    2 – Et ekorn i rød treningsdrakt
    3 – Et ekorn i blå treningsdrakt


Legg igjen en kommentar

