Vil bloggerne ha unisexdo?

november 7, 2006

Aftenposten har fått en litt snodig sak fra NTB. På Hamar driver de nå og bygger ny stor skole. Der har man tegnet opp at det skal være unisexdoer. NTB(?) har intervjuet to kvinnelige «flerkulturelle» elever, og funnet ut flerkulturelle elever ikke vil ha unisexdoer. Dette er et problem som byggherren ikke hadde tenkt over, at flerkulturelle ikke vil ha slikt. De ville bare slå slammen to rom de.

Jeg er ikke flerkulturell. Men jeg har ikke så sans for unisexdoer av den grunn. Og jeg ville i alle fall ikke hatt det den gang jeg var 16 år. Og ettersom jeg har hørt en del historier om hvordan folk heller drar hjem enn å gå på doer med flere avlukker selv om de er aldri så lite unisex, og selv aldri så monokulturelle, så tror jeg ikke at jeg er alene om det.


Poll: Liker du unisexdoer?

Resultat: Liker du unisexdoer?

The photo is taken by yoshiko314.

6 Responses to “Vil bloggerne ha unisexdo?”

  1. Merethe Says:

    Jeg hater unisex doer.

  2. Tromp Says:

    Om vi skal byrje med unisex-do er det ein føresetnad at det blir pålagt gutar å sitje å tisse, då treffprosenten ikkje alltid er så stor hos alle gutar.

    Forøvrig noko som burde vere gjeldande norm uansett, då eg har «drite utaformineigendass-klaustrofobi»

  3. hugen Says:

    Bildet var i alle fall kjempeflott, – MULTI-palett!

  4. Dårrit Says:

    Unisexdo er helt okey for meg.

  5. Beate Says:

    Det er i alle fall rart å gjøre dette til et «kulturtema» for 16-åringer. Synes jeg.

    Enok – det er enda et Yokoshikobilde. Og ja, det er i alle fall eksempel på et godt fargerikt felleskap. 😉


  6. Og så skal vi høre det evindelige maset om å legge igjen dolokket også på mannedassen!

    Poenget her er å spare penger. Hvorfor ikke gå i buskene istedet? Billigere det ;O)


Legg igjen en kommentar

