Lang surfetur og morsom dialog

november 18, 2006

Jeg klarer ikke helt å klage over msm, eller blogger eller andre steder man kan lese på nett. For jeg synes det er så mye bra. Mye mer bra enn jeg er i stand til å lese og forholde meg til.

Det er mye søppel og, og det er jo et problem både som støy og fordi mange ender opp med bare å lese søppelet. Men mangel på godt stoff er det jo ikke. Og her starter en ny surfetur.


Return to sender: En tegneserieføljetong som ikke er avsluttet.

 

Det er ille med de fete barna, og ille at barn sitter så mye stille, ikke rart at de da blir fete. Og fy og skam for noen foreldre som ikke får de ut i skogen og opp i trærne. Eller? Hvordan rimer det med at barn faktisk er mer aktive fysisk enn tidligere?

Er forenkling og store systemer det beste? Forsvarets erfaringer er stikk motsatt.

AVMAKT – må oppleves. Noe av det nydeligste jeg har sett på nett noensinne.

Neppe har hatt enda en runde med fortellinger i på finsk-svensk barne-tv. Nå kan de sees på nett.

Robert Fisk har tanker om Saddams henrettelse som jeg ikke har sett andre steder.

Du er friskere enn du tror? En kronikk i Aftenposten om livet og trygden.

Prinsesse Lea vil ikke være som folk flest. Vil du?

Moren i A family in Bagdad er tilbake på besøk i Bagdad, og skriver om det i bloggen sin.

Kubilder. Matbilder.

De fleste har kanskje fått med seg at det skal legges ned jærnbanestasjoner pronto. Eller, legges ned og legges ned, det er vist ikke et ord som faller i smak. Ny Tid var de som fant ut hva som var i ferd med å skje, før departementene visste det. Selv koser jeg meg alltid med gode dilaloger, og denne var suveren, syntes jeg:

I stedet for å utbedre plattformene for å opprettholde togtilbudet, stenger Jernbaneverket en rekke stasjoner på ubestemt tid.

– Jeg vil ikke kalle det nedleggelse. Det er et altfor sterkt ord, sier Sindre Ånonsen i Jernbaneverket.

Ånonsen peker på at det er manglende sikkerhet som er utslagsgivende for avgjørelsen.

– Hva er problemet? Der plattformene har vært for korte, har man fram til nå bedt de reisende bruke dørene lengre fram i togsettet?

– Det er ikke mulig etter det nye reglementet.

– Det er altså reglene som endrer seg, ikke sikkerhetssituasjonen. Men hvorfor kan vi ikke kalle det nedleggelse?

– Fordi stasjonene ikke legges ned, svarer Ånonsen.

– Men togene slutter jo å stoppe der?

– Ja, fordi plattformene ikke vurderes som trygge. Men det er noe annet, framholder Ånonsen.

 

(TUUUUUT)

Legg igjen en kommentar

