Ukas gåte: Hvilket dyr i jungelen

november 24, 2006

Da vi var nygifte hadde mannen min og jeg en veldig hyggelig samboer, Jon. Foruten å være det mennesket med mest spillelykke jeg har kjent, så kunne Jon flere dyr-i-jungelen-gåter enn noen annen jeg har møtt. Jeg vet ikke helt om han også hadde produsert noen på egenhånd, men gode var de uansett alle sammen.

Her kommer de to første:

Hvilket dyr i jungelen er det fattigste?

Hvilket dyr i jungelen liker ikke å dra på tivoli?

20 Responses to “Ukas gåte: Hvilket dyr i jungelen”

  1. phalloides Says:

    Barnløse pungdyr stiller vel dårlig med sin tomme pung kanskje.
    En gnu er vel ikke et jungeldyr, men i mangel på bedre forslag velger jeg den. En gnu gnuer seg til alt🙂

  2. Beate Says:

    Det var jo et godt forslag, det med pungdyr, men det var ikke helt riktig.

    Ei heller gnuen.

    Hint – når man ingen penger har, hva må man gjøre da?

  3. Shoaib Says:

    slangen, som kryper for alle?

  4. Beate Says:

    Nei, det er ikke slangen heller.


  5. Tig(g) eren. noen steder bor den vel i jungel. Men kanskje stort sett i dyrehage???

    Hva med denne – hvilket dyr er det som samler på tomflasker og hvilket dyr er det tristeste i skogen?

  6. Nicolas Says:

    Jeg tror panteren er den fattigste. Eventuelt tig(g)eren.

    Kanskje dovendyret ikke gidder å gå på tivoli?


  7. Å, ja. Misforsto litt der… kanskje. Tigeren må jo være fattigere, for panteren har tross alt tomflasker.

  8. Beate Says:

    Tig(g)eren er den fattigste, ja.

    Dovendyret gidder nok ikke å gå på tivoli, men det er alikevel ikke rett svar.

    Den som samler tomflasker er panteren.


  9. Men kom igjen. Jeg er sikker på at det er ingen dyr som liker karuseller, men hvilket spesifikt. Si det! Si det!

  10. Jens Me Says:

    Det dyret som ikke liker å gå i Tivoli er – antilopen. Right?

  11. Nicolas Says:

    Tivolidyret: ringreven?😉

  12. starseekr Says:

    Jaaa – antilopen! Jeg hadde glemt at jeg kunne masse sånne! *mimre fra barneskoledager*

  13. Tonje Says:

    Og hvilket dyr er glad i karbonader, rødspette og biffsnadder?

  14. Beate Says:

    Veikrodyret?

  15. olava Says:

    Ulf klarte tigeren, men ingen kom på antilopen. Men moro med sånne gåter!

  16. bolla brun Says:

    tig(g)eren

  17. Ammy 521 Says:

    Det Fattigste Dyret I Jungelen Er Vel Tig(g)ern !🙂

  18. anonym Says:

    det riktige er at det er panteren siden den panter flakser

  19. anonym Says:

    mente flasker


Legg igjen en kommentar

