Adventsstjerna

desember 1, 2006

6 Responses to “Adventsstjerna”

  1. Merethe Says:

    Er det den du har hengt opp?

  2. hugen Says:

    Kva vil du seie om «kunsten å vente»? For det er vel ein «kunst»? Det er ikkje utan vidare spørsmål om å «fordrive» ventetida?

    Noko heilt anna: Det slår meg plutseleg at eg saknar gjengen frå LF, alle saman, – og det som eg hadde trudd skulle vere nokolunde kurant(?). Det blir som ein motsats til advent – eit bakvendt – moral: ein skal gle seg over hyggeleg og utfordrande selskap mens ein har det, mimring etterpå er ei usikker trøst.

  3. Beate Says:

    Ha!

    Kunsten å vente.

    Jeg vet ikke Enok.

    Akkurat nå føler jeg at ventetid, slik den er for meg bare er tap, på tap, på tap på tap, og redsel for større tap.

    Og andre måter å vente på kjenner jeg ikke til for tia.

    Uten om et håp om å lande. Om å være. OG være til. Fullt og helt, der man er.

    Til det andre: Jeg kjenner igjen det du skriver. Ikke så mye om fontena, men alt i livet som tar slutt. Det jeg har tenkt mest på de siste ukene er alle sammenhenger jeg har fått være med på et sted i enden av en humpete vei, der vi har felles kjente.

  4. hugen Says:

    Har du kontakt med dei inne i skogen ved enden av den humpete vegen?

  5. Beate Says:

    Ganske lite, de siste årene har jeg hatt lite kontakt med de jeg ikke har muligheten til å møte på nett.


Legg igjen en kommentar

