Ukas gåte: Cowboyen

desember 12, 2006

En cowboy rir inn i byen på Fredag, blir i der en natt, og rir ut på Fredag. Hvordan kan det ha seg?

 

Får du ikke nok av gåtene her? Heidi serverer også en del på sin side. Her er mange søte.

 

 

9 Responses to “Ukas gåte: Cowboyen”

  1. bza Says:

    Den store bokstaven i Fredag avslører den…😉

  2. Beate Says:

    Ja. Den gjør seg nok bedre på engelsk. Men siden ryktene går om manglende norskkunnskaper rundt omkring, så tenkte jeg jeg skulle forsøke meg. 😉

  3. Shoaib Says:

    Spørsmålet er om det er Robinson Crusoe’s Fredag, eller om hesten hans heter det … det første er en direkte motbydelig praksis, og viser at vår kjære cowboy er en rasist. Det andre er eh … noe spesiellt. Skjønt når jeg ser på hva hestene i disse veddeløpene heter så er kanskje Fredag ikke så ille galt allikevel🙂

  4. Beate Says:

    Hm, tror neppe Robinsons Fredag ente opp i en liten westernby, jeg tror vi må gå for alternativ to her!
    🙂

  5. olava Says:

    Den skjønte jeg med en gang og så var det noen som hadde skjønt den allerede😉 Men litt fornøyd er jeg, da!

  6. vicblogg Says:

    Slenger meg på det samme som Olava sier🙂 Så fornøyd var jeg, hehe, for at jeg skjønte det med en gang!!

  7. rubric Says:

    Men… skrev man ikke ukedagene med stor bokstav en gang i gamle dager da? Hvordan er det med månedene da?

    (Jada jeg vet jeg burde vite)

    Men jeg er da sikker på at Fredag eller i det minste Juni var riktig den gang det hette nittenhudredeogtoogseksti??

  8. Beate Says:

    Ja, det er en god følelse at man endelig skjønner en gåte med det samme… Det skjer ikke så ofte for min del. Derfor bruker jeg å fortelle de selv, slik at jeg slipper å vise hvor elendig jeg egentlig er i denne sporten.

    rubric, jeg vet ikke?

  9. kanarifugl Says:

    han rir inn på hesten Fredag


Legg igjen en kommentar

