Ukas gate: Ett glass vann, takk

desember 19, 2006


Vi befinner oss fremdeles i det ville vesten, og vår mann, eieren av hesten Fredag kommer inn i en bar. Han ber om et glass vann. Mannen bak baren trekker bare frem en pistol, og sikter på ham.

Vår mann smiler, sier takk, og går ut.

Hvorfor ble han så glad?

16 Responses to “Ukas gate: Ett glass vann, takk”

  1. Neppe Says:

    Jag vet! Jag vet! Jag vet!!!

  2. Sissel Says:

    aaaarg, jeg vet ikke.
    Jeg kan bare ikke FORDRA gåter!!!

    hulk

  3. Johs Kleppe Says:

    Dette må være en kodet melding av noe slag.
    Hvem i himmelens navn går inn i en bar og ber om et glass VANN?

    Ok mannen har kjøpt baren. Stående ordre til barverten er: «Kommer det noen inn og ber om vann eller melk eller kaffe. Hold skyteren klar.

    Eieren vet at man ikke skal stole på menn som ikke nyter alkohol så derfor fikk også uttrykket som lever i beste velgående.
    «Ikke stol på en mann som ikke drikker».

    Barverten fulgte ordre når eieren sjekket. Og smilte derfor.

  4. Beate Says:

    Det var i alle fall en morsmt variant, Johs. Men nei.

  5. Allie Says:

    Fordi han ikke ble skutt……?

  6. gbang Says:

    Egentlig skyter vel bartenderen over hodet på mannen, da blir nemlig poenget med at han har hikke litt klarere eller?🙂

  7. Piamor Says:

    Jeg vet! Han hadde hikke!

  8. Beate Says:

    Ja, han hadde hikke!

    gbang, det virket visst med bare å bli siktet på og. Denne gangen. 😉

  9. hugen Says:

    Og eg som begynte å tru det var Robinson Crusoe som hadde slått seg på bardrift og truga stalldrengen til å fare fint med hesten!

  10. Tarjei Says:

    Ingenting er som gode hikkehistorier. Beates rasteplass er best!

  11. Merethe Says:

    hmmm

  12. Cathrine Says:

    Hihi, denne var bra😀

  13. Beate Says:

    «Hikkehistorier». Lurer på om det finnes flere i den kategorien?

  14. Donpedro Says:

    Pøh. Gåter er dumme, og denne var ikke bedre enn andre. Er alt for utålmodig for slikt.

    Nå hørtes jeg veldig negtiv ut, men jeg er jo ikke det sånn generelt. Stakk egentlig innom for å se om det var en plass jeg kunne ønske deg og familien god jul, men det fant jeg ikke. Så da gjør jeg det her isteden. GOD JUL!

  15. Beate Says:

    Der var du DP! Jeg svarte god jul til deg i feil tråd!

    Håper det står bra til med deg, håper på litt rapporter etter hvert!

  16. Ole Nessa Ljosdal Says:

    han som går inn i baren har hikke og da bertenderen tar opp pistolen blir han skremt og slutter å hikke


Legg igjen en kommentar

