Surfetur i WP!

januar 13, 2007

Det er tid for årets første surf! For noen dager siden hadde jeg en post der jeg reklamerte varmt og ivrig for wordpress.com som bloggehjem. Noen sa i kommentarfeltet at dette var det som skulle til for å få de til å bestemme seg for WP etter å ha øvd seg et annet sted, men saken er også at i uka som gikk har det faktisk ramlet inn med nye, spennende WP blogger. Noen kjenner jeg fra nettet fra før, andre er helt nye for meg, men ser ikke desto mindre spennende ut!

Somalieren – ei 16 år gammel jente som sier om seg selv at hun ikke er morsom – men det tror jeg ikke på etter å ha tittet rundt i den nye norske bloggen hennes, samt den godt etablerte engelske, The life of the amazing Nomad.  Ta en titt på Bak rosa burkaer og gule mullahskjegg. Jeg har i alle fall store forhåpninger til denne, en person som finner så gode titler må bare ha noe å by på.

avil har fått seg blogg: Ljos i kjømda. Ikke minst et spennende bidrag for de av oss som er interessert i myter. Med en forskjærlighet for det norrøne, og med en fantasyroman delvis i skrivebordkuffen og delvis i hodet har hun inntatt bloggarenaen. Veldig velkommen er du!

Tordenlill har tatt i bruk bloggen til dikt om alt fra doruller til sjokoladekake.

Limafox har både frekventert forumverdenen og bloggverdenen tidligere. Med historie som den store lidenskapen, og med evnen til å slenge ut skråsikre meninger med en ydmyk touch om man tar opp debattkampen med ham er han et veldig hyggelig nettbekjentskap.

Impelimp sier at hun ikke har store ambisjoner med bloggingen, og at hun bare suller rundt i personlige betraktninger. Det er jo ikke noe galt med det?

Jeg er ganske sikker på at jeg har glemt noen nå, dere får rope ut i kommentarfeltet.

***

Perler for svin er ikke en av mine yndlingsstreker, men Rockette har funnet en utrolig god en, og samlingen av tengnseriefigurer som blogger blir stadig større.

En annen stripe som ikke er en favoritt, er Pusur alias Garfield. Jeg snublet over en kopp som satte tingene på plass. En sånn vil jeg ha!

 

15 Responses to “Surfetur i WP!”

  1. avil Says:

    Å! Takk for skryt! Får se om jeg klarer å leve opp etterhvert, det er vel mange blogger som bare blir noen dager gamle.

  2. Martin Says:

    Du må sjekke ut http://www.vgcats.com
    Hilariøst =P

  3. somalieren Says:

    takk for omtalen!

  4. tordenlill Says:

    Dorull og sjokoladekake ja,hehe:-)
    Jeg burde sikkert ha skrevet servietter og sjokoladekake.
    Men når en en vokst opp med skogsturer med dorull
    og ikke servietter, da blir det sånn at jeg også pakker slik.
    Som mor som datter!
    Jeg satser på at mine barn fortsetter arven.:-)

  5. Beate Says:

    Takk Martin!

  6. Iversen Says:

    Ååå! Jeg har hatt en sånn kopp. Jeg knuste den i vilt raseri over manglende kommentaren i bloggen min (eller mista den ned trappa en gang jeg skulle kose meg med en garfieldcola etter skolen).

  7. Beate Says:

    Iversen, jeg leste første setning og tenkte «Å, kanskje han har den enda, kanskje han selger den til meg for 100 kroner eller noe slikt.»

    Så kom det en voldsom latterkule her.

    Håper du har noe porselen igjen, slik at du overlever flere skuffelser i bloggverdenen.

    Mvh and all the best.

  8. Iversen Says:

    Åh… Jeg overlever (snufs) vel. Nå har jeg fiksa meg verdens kuleste kukopp istedet!😀 Har en tendens til å ødelegge fine kopper (men aldri de jeg ikke liker), så de byttes ofte ut. Höjdaren sålangt er nok Felix-koppen min, som var formet som et stort Felix the Cat-hode.😀 Den var kul, den!

  9. Beate Says:

    Du får få deg noen fine plastikkopper. Vistnok finnes det også egne kopper for campingtilværelsen, de kan kanskje passe? Ellers går det rykter om at Figgio er tingen for de som ofte mister ting på gulvet. (Ikke spør meg om hvordan jeg vet slikt.)

  10. Iversen Says:

    Plast er for kjipinger. Men Figgio sier du? Må undersøkes. Har de kukopper?

  11. Beate Says:

    Du kan få hva du vil, bare du betaler for det!

    http://www.figgjo.no/produkter_spesial.asp

    Hm. Stavefeil har jeg gjort meg skyldig i, det heter Figgjo.

  12. impelimp Says:

    Noen har sett meg. *rørt*

  13. Gurney Says:

    Ketil Raknes har begynt å blogge fra Washington DC, på http://www.gonzodc.com, mest for venner og kjente.

  14. Beate Says:

    Takk, den hadde jeg ikke sett.


Legg igjen en kommentar

