Ukas vits? Om å gå alene i mørket

januar 16, 2007

I fullt alvor har mange ytret seg om at det må jo være en selvfølge at man ikke bør gå ute alene, om man er kvinne, etter at det er mørkt.

Og dette i Norge, i januar.

Jeg synes det er helt på sin plass. Og at staten må følge det opp. Kvinner i østlandsområdet må derfor få kompensert økonomisk at de bare skal jobbe et par timer midt på dagen i de mørkeste ukene, og så kan vi legge til en timinutt her og en timinutt der ettersom sola stiger høyere på himmelen utover våren.

Lenger nord, må selvfølgelig kvinner få kunne krype under bjørnefellen en gang på høsten, og sove varmt, mykt og ikke minst trygt der til sola viser seg en gang utpå våren.

Jeg synes faktisk det høres ut som en svært behagelig ide, og sier takk til alle de som har tatt til ordet for dette i uka som gikk.

 

 

7 Responses to “Ukas vits? Om å gå alene i mørket”

  1. allikin Says:

    Takk for en god latter.🙂

  2. Bolla Says:

    Jøye, hvem skriver dette?

  3. Beate Says:

    Bolla, du må nå ikke spørre slike vanskelige spørsmål!

  4. Avil Says:

    Eg har nett gått tur i mørke og kveld og duskregn. Eg kjende meg så trygg for eg gjekk saman med ei gravid venninne. Då kan det aldri skje noko vondt, tenkte eg.

    Først etterpå tenkte eg at det var litt merkeleg. Om nokon ville overfalle meg, skulle eg altså kaste ei gravid kvinne på han.

  5. turkis Says:

    Jeg stiller meg helt og fullt bak deg i denne meningsytringen. Da jeg var ute og gikk i mørket i dag tidlig, var jeg stuptrøtt og et enkelt bytte for en ond mann. Jammen meg skulle jeg gått til avisene hvis det hadde skjedd noe når staten utsetter meg for slik fare. Det er nesten som oljeutslippene fra «Server». Vi anklager staten, med rette, for at de la ned oljeverndepotet.

  6. Lothiane Says:

    Fantastisk godt forslag! Dette bør fremmes. Jeg er sikkert på at både KrF og FrP vil gi deg sin stemme… ja, SV også. Helt klart.🙂

    Eventuelt kunne hver enkelt kvinne utstyres med 1 stk. bodyguard. Ja takk! *sikle*

  7. Bolla Says:

    Det var et usedvanlig godt forslag, Lothiane. Hehe.


Legg igjen en kommentar

