Når man må

januar 20, 2007

Spise når man må.

Snakke når man har noe viktig å si.

Skrive når man…?

Jeg leste i en blogg om en retrett i et buddhistisk kloster. Etter det ble det merkelig stille både i hodet mitt og bloggen min. Det er da så alt for mange ord her allerede.

8 Responses to “Når man må”

  1. Avil Says:

    Du får bli nonne då, så skal eg fortsetje å formidle meg, drikke portvin og ete kvit og mørk sjokolade. Berre fordi det er godt.

  2. Avil Says:

    Men eg kjem til å sakne deg. Veldig, faktisk.

  3. Beate Says:

    Nåh.

    Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at om en dag eller fem så må jeg igjen.

    Jeg skriver stort sett fordi jeg må. Så det er godkjent.

  4. Beate Says:

    Men det er utrolig godt å bare kjenne på at man ikke må inniblandt.

  5. olava Says:

    Det er vel en god naturlig balanse å ha, det Beate. Kos deg med stillheten til ordene må igjen! Og fortsatt god helg🙂

  6. hugen Says:

    Lanserte ein gong ordet «informasjonsfaste», – ei «skrivefaste» kan det av og til også bli. Ei «faste» kan vere eit sunt og godt opphald, ei stund, – ikkje eit livslangt klosterliv.

    I dag er det elles eit slikt kjør av media og informasjon at på nokre felt blir vi «fastande» fordi vi ikkje greier å hengje på. Men det blir faste på ein annen måte, blir det ikkje?

    Opplever det vedvarande kjøret, utan pause, som problematisk – og usunt.

  7. olava Says:

    hugen: det er ganske så sant det der, og vi gjør oss kanskje mer avhengige enn vi behøver å være? Så må jobben vår bli å bevisst faste litt fra ordene og media. Jeg er den første til å underskrive på at det ikke alltid er så lett å få til, eller ville😉

  8. Beate Says:

    Enok, tidligere harjeg faktisk brukt fasten til ikke å være på nett, det var godt, og greit.

    Og ja, jeg tror og det er problemaisk og usunt.


Legg igjen en kommentar

