Hodja: Å stå for det man har sagt

februar 2, 2007

En nabo kom bort til Hodja og spurte ham hvor gammel han var. «54», svarte Hodja. En annen nabo var også til stede, og nå så han på Hodja og sa: «Men Hodja, jeg kan da huske at jeg spurte deg om det samme for tre år siden, og da svarte du også at du var 54 år?» «Ja, har jeg først sagt noe, så står jeg for det», svarte Hodja.

4 Responses to “Hodja: Å stå for det man har sagt”

  1. kleppe Says:

    Man kan vel si at dette må bety at sannheten forandrer seg uten dermed å være en løgn i utgangspunktet?

  2. Beate Says:

    Eller at det som en gang var sant ikke nødvendigvis er det etter en stund?

  3. Genese Says:

    Fantastisk, og til trøst for alle. For jeg kan faktisk huske at jeg sa jeg var….. Og jeg er en mann for mine ord.

  4. Tone Says:

    Denne var interessant.
    Ja, sannhet forandrer seg jo. Og et godt eksempel er jo nemlig alder. Men likevel hadde denne her et eller annet for seg. Hm. Godt sagt, sier jeg bare. Underlig og fint, egentlig.


Legg igjen en kommentar

