Lego!

februar 8, 2007

Det er noe som har vært fraværende i denne bloggen, kanskje til noens forundring. Lego. Slik kan det ikke fortsette. Vi begynner pent og stille med noen få anbefalinger av gode animsjoner laget av glade, voksne amatører som har noe til felles, nemlig den mest geniale leken oppfunnet på 1900-tallet.

 

Først, den første filmen jeg oppdaget, The Holy Grail, en nyfilming av Monthy7 Pythons mesterverk.
Monty Python and the Holy Grail in Lego

Så, inspirer av en kommentar hos Avil i dag, om boka om roboten Mathilda,
Robota

Den førset filmen jeg oppdaget hos Brickfilms var en liten animasjon, hvor musikken var Fra Peer Gynt, I Dovregubbens hall. En kjekk liten sak:
The Gauntlet  

En kjekk liten sak er også en av de mange variasjonene over Rapunzel:
Rapunzel

Mer musikk:
Indian Nation

 

Helt til slutt et bilde av meg og mannen i leketårnet til ungene:

 

 

 

5 Responses to “Lego!”

  1. Anders Says:

    Takk for en god latter.🙂 Sjekk de to kommentarene mine – egne – på bloggen min.

  2. Avil Says:

    No gjekk eg meg heilt vill der inne.

  3. Beate Says:

    Fant du noe fint?

  4. Avil Says:

    Tja, Batman og Jesus og slikt. Dine lenker var i grunnen best.

  5. Beate Says:

    Jeg skal forsøke å hoste opp flere gode lenger etter hvert.


Legg igjen en kommentar

