Den fineste dedikasjonen noensinne

februar 10, 2007

Dedication

 

You know how it is. You pick up a book, flip to the dedication, and find that, once again, the author had dedicated a book to someone else ant not to you.

            Not this time.

            Because we haven’t yet met/have only a glancing acquaintance/are just crazy about each other/haven’t seen each other in much to long/are in some ways related/will never meet, but will, I trust, despite that, always thing fondly of each other …

            This one’s for you.

            With you know what, and you probably know why.

 

Nail Gaiman, Anansi Boys

12 Responses to “Den fineste dedikasjonen noensinne”

  1. Anders Says:

    Tihi! Meant to: Gåten! Jeg foretok et søk på internett, og du var åpenbart den første i Norge til å gjengi gåten på nett (February 6th). Passover. Tihth …

    Det er ikke Guds ord
    og ikkje menneskeord
    og ikkje djevelens ord,
    men det står i Bibelen.

    Klem,

  2. Avil Says:

    Han er ein skikkeleg flørt. Eg har enno ikkje lese ein einaste bok av han, men er allereie betatt og berørt og har lyst på han.

  3. Beate Says:

    Jeg skjønner ikke hva du venter på.

    Med bøkene, altså.

  4. Avil Says:

    1. Jeg bruker for mye tid på internett.
    2. Jeg leser Tigana, og så skal jeg lese Earthsea ferdig.

  5. Avil Says:

    3. Ja, og så ligger en kjempebunke andre bøker her også.

  6. Avil Says:

    Mannen min er nettopp ferdig med Anansi boys forresten.

  7. Beate Says:

    Jeg synes du skal finne Gaiman og legge han øverst i den bunken. Men det vet du jo.

    Det er går kjapt. Jeg leste Anansi Boys på nytt denne uka, brukte ikke mange timene.

    Men det var fine timer.

    Stardust er heller ikke lang.

    Også har han jo to novellebøker.

  8. Beate Says:

    Ja?

    Hva sier han om den?

  9. Avil Says:

    Eg spør no:
    – Helt ok. Han skriver jo godt. Men har har skrevet så meget andet som også er godt, seier manden.

  10. Avil Says:

    Å snakke dansk inni nynorsktekstar fungerer veldig bra. *fastslår*

  11. Trude Says:

    American Gods! Takk – jeg trengte en ny mellombok (har ikke råd til noen ny akkurat nå), skal plukke American Gods ut av hylla så snart jeg er hjemme🙂

  12. Beate Says:

    Avil: Nettopp.

    Trude: Har du lest den før og?

    Jeg leste den på nytt i høst, det var fint å ta den frem på nytt.


Legg igjen en kommentar

