Humlesnurr er selvfølgelig død

februar 22, 2007

– og spekulasjonene om noe annet klarer jeg ikke helt å ta på alvor. Spekulasjonene om Slur derimot, kan jeg jo forstå, selv om vi i vår familie er helt sikker på at Humlesnurr hadde rett som nesten alltid, og at han er all-right. (Man kan vel ikke akkurat kalle Slur god uansett.)

 

Det med Slur avgjorde jeg og mannen ganske raskt i løpet av noen timer en natt. Og vi er ganske sikre på at vi har rett.

 

Det jeg derimot ikke vet noe som helst om er hva som skjer med huset til Harry nå? Humlesnurr var seekretkeeper. Men nå som han er død, er det sannsynlig at dette oppheves. Det vil si at hvem som helst som vet hvor huset er ikke bare kan finne de men kan lede hvem som helst andre dit. Slur er hos Voldemort, og selv om han er på Harrys side så må han late som om han ikke er det. Det vil si at han ikke kan holde hemmelig slike vesentlige ting.

 

Eller hva?

13 Responses to “Humlesnurr er selvfølgelig død”

  1. Genese Says:

    Dere Harry Potter fans. For det er det det dreier seg om? Er ganske uvitende om dette, – nemlig.

  2. Avil Says:

    Eg trur sjølvsagt også at Snape er god nok. Men Dumbledore må komme attende på ein eller annan måte. Dei går jo igjen i måleri og slikt, så me har nok ikkje høyrd det siste frå han.
    Eg trur ikkje secretkeeper-greia er det verste. Det er vel hoax-greia som kjem til å felle Voldemort. Og kan hende Dumbledore på ein eller annan måte var hoaxa?

  3. Beate Says:

    Genese, ja det handler om den godeste Potter, o gat siste bok er annonsert til sommeren.

    Avil, jeg tror du er tullerusk. Det er klart ikke Humlesnurr er hoaxa, om noe levende vesen er det så er det kanskje slangen. Men det må jo skje i på en måte som alle involverte er klar over.

    Og ja, han henger selvfølgelig på veggen, så vi får heldigvis møte ham igjen.

  4. Karl Anders Says:

    Harry Potter? Bare tull og fantasi.

    Jeg holder meg til mer realistiske historier som Star Trek og Star Wars.

    ;~)

  5. Neppe Says:

    Är Slur samma som Snape?

  6. Beate Says:

    Karl – du var god å ha som medsammensvoren på kino, da ingen av oss likte Ringenes Herre-filmen, i alle fall.

    Neppe, jepp!

  7. Droopy Says:

    Jeg gleder meg til den siste boka, jeg. Etter de første fire bøkene brukte jeg mye tid på å tenke på hva som hadde skjedd og hva som ville skje. Nå har jeg ikke tid til det, så jeg lar være. Jeg rir heller, jeg.🙂

  8. Beate Says:

    Droopy – jeg og gleder meg! Veldig!

  9. Avil Says:

    *saknar Droopy*

  10. frydefull Says:

    Jeg har selvsagt forhåndsbestilt siste bok. Professor Humlesnurr ble drept med en direkte Abra Kadabra og var sjanseløs. Tror du det var avtalt spill mellom Slur og Humlesnurr for å lure Voldemort? Det har jeg aldri tenkt på før.

  11. Beate Says:

    Hehe, sist så forhåndbestilte jeg, men noe gikk galt i bestillingen, og tre bøker dukket opp. Puss at vi jo var på ferie og allerede hadde kjøpt en fjerde. Så i år bestiller jeg ikke, det blir for dyrt!

    Ja, jeg tror det var avtalt spill. Om du leser boka igjen, og ser etter, så er det mange ting som tyder på det.

  12. frydefull Says:

    Da tror jeg at jeg må lese boka om igjen.

  13. Beate Says:

    Gi lyd når du har gjort det! 🙂


Legg igjen en kommentar

