Kjendiser i bloggform

februar 23, 2007

Det går rykter om at det er lurt å skrive om kjendiser og legge bilder ut av dem for å få mye besøk i bloggen sin.

Jeg har lurt litt på om det er stas å få slik besøk som søker på Anna Nicole Smith, Britney Spears, Paris Hilton og pupper, eller om det kan sammenlignes med tomme kallorier. Ikke smaker det godt, og ikke gjør det godt.

Ikke minst når en sjøl føler seg som Lemont fra Candorville her:

6 Responses to “Kjendiser i bloggform”

  1. Avil Says:

    EG har EIN gong skrive Kåre Conradi, og får no daglege treff.

  2. Beate Says:

    Åh.

    Vi får se hvordan dette går da.

    Jeg bruker å få treff på slike ting, nesten hver dag:

    «hvilket dyr er det tristeste i skogen?»

  3. Lin Says:

    Jeg får en del på Dr. House, Ghost Whisperer og nå i det siste; Anne Lindmo.

    Men jeg synes det er kjedelig med blogginnlegg der du merker at forfatteren egentlig ikke engasjerer seg, men bare må si noen ord om det alle andre prater om.

    Jeg er ikke så erfaren som blogger. Jeg holdt lenge adressen for meg selv og brukte det mer eller mindre for meg selv og noen få bekjente. Men som med forum innbiller jeg meg at det å få masse folk til å sjekke bloggen din i starten er det letteste. Å få folk til å komme tilbake er hakket mer utfordrende. Og det innbiller jeg meg at man ikke kan gjøre uten å skrive noe som en faktisk bryr seg om. Kanskje tar det lenger tid før folk med lignende interesser finner frem til bloggen, men til gjengjeld innbiller jeg meg at flere kommer tilbake.🙂

  4. Lin Says:

    Unnskyld. Jeg har ikke helt lært meg forskjellen på å svare i tråder og å kommentere blogger. *flau*

  5. Beate Says:

    Var ikke noe galt med det du skrev der, Lin? Tvert imot! 🙂

    Jeg tenker vel at det er gleden i det å skrive som må være mitt mål. At jeg skriver først og fremst for meg sjøl, og når andre vil være med, så er det veldig hyggelig. Enten det er som lesere eller også i kommentarer. Men det som gjør dette så gøy ville jeg miste om det var treffene som ble det viktige.

    Men det er jammen ikke rart at aviser og andre så raskt blir opptatt av opplagstall og forsider som selger, for det er noe utrolig eggende, fristende og avhengighetsskapende i det å se statistikker og at det finnes oversikter og kåringer.

  6. Lin Says:

    Du sier noe.
    Jeg tror det henger litt sammen, jeg. Altså innbiller jeg meg at de som skriver for egen del også er de som ofte er lesverdige. Antall treff blir liksom en bi-ting.

    Men at man skummelt fort kan bli hekta på statistikken ser jeg. Og det er greit nok det, så lenge det ikke blir bare det skrivingen handler om.


Legg igjen en kommentar

