Ukas gåte: Hva sluker alt?

februar 26, 2007

Hva sluker alt som du kan se,

tær og blomster, fugl og fe?

Tærer stål og biter jern;

maler stein som mel fra kvern;

dreper konge, styrter hus,

hamre høye fjell til grus.

9 Responses to “Ukas gåte: Hva sluker alt?”

  1. kleppe Says:

    Nei.
    Vannet.

  2. Stine Says:

    Hurra!😉 Og jeg som vanligvis er så dårlig på gåter. Morro.

  3. Beate Says:

    Jeg og, men det er så morsomt når man plutselig forstår! Det skjer ikke så ofte, da.

  4. kleppe Says:

    Hvis feil er rett.
    Da er jo svaret riktig.

    Det har jeg ikkert rett i, feil i altså…
    Nei jeg går å legger meg ellers skriver jeg bare feil, riktig altså… natta.

  5. KEE, Skien Says:

    Denne har du rappa fra Hobbiten av Tolkien!

    Slike gåter er forøvrig ofte gode dikt i seg selv… Ser gjerne flere.

    KEE

  6. Beate Says:

    Jepp 🙂

    Jeg håpet noen ville komme innom og ta det!


Legg igjen en kommentar

