Eh. Ja. Pingen min

mars 2, 2007

Pingen min har ikke virket på aldri så lenge.

Nå virker den.

Jeg kunne ikke forstå hvorfor flere folk kom fra Bloggrevyen i dag og leste en eldgammel post. Som i tillegg vel er en av de få som ikke passer seg helt å lese mer enn akkurat den dagen den ble poste. Nemlig den posten der jeg ber pent om å få stemmer til Tordenbloggen som gikk av stabelen før jul.

Jeg innbiller meg at det må være slik at det jeg forsøkte å pinge før jeg forsto at det jo ikke gikk lenger har kommet frem i dag.

Jeg lurer på hva de tenker jeg, som har trykket på denne linken.

 

****’

 

Oppdatering. Det er visst ikke bare Bloggrevyen, jeg ser det ramler inn ping her og der i egen og andres blogg. Da er det i alle fall en del som får beskjed om at jeg har skrevet om dem i månedene som har gått, som forhåpentligvis blir postivit overrasket. Forøvrig har jeg ikke blitt opplevd lignende siden mailserveren hadde hikke en ukes tid til ende, og det gikk en del forvirra korrespondanse på kryss og tvers. I slike tider kan man bare håpe på at man ikke har byttet kjæreste eller noe slikt.

 

********

 

post-post-post

 

Til glede for undrere og undre pinger vi litt for å vise hva det er.

 

Undre har skrevet en pingtestpost.

Pauline har en fin post om Benedicte, en felles bekjent med spennende livshistorie.

Lothiane vil også spille ping-pong, men her skriver hun alvor som ICE.

12 Responses to “Eh. Ja. Pingen min”

  1. Iskwew Says:

    Kanskje det er wordpress som endelig har fått orden på trackback og pingback? Jeg fikk en her i går som var gammel.

  2. Beate Says:

    Ja, det er noe hos WP, men jeg trodde det bare var wp.com?

    De har slitt for å finne feilen lenge.

  3. Lothiane Says:

    Unnskyld at jeg spør, men hva er denne pingingen dere snakker om fra tid til annen? Er det noe jeg burde lære meg…og drive med selv også?

    Hilsen en uvitende🙂

  4. Undre Says:

    Jeg sendte forespørsel til WP for et par uker siden om at trackback og pingback ikke funket hos meg, og da fikk jeg bare til svar at de visste ikke hva som var galt, men da har de kanskje skjønt det nå?

    *håpe*

  5. Beate Says:

    Lothiane, en ping er en beskjed som sendes til en annen blogg om man referer til en artikkel der. Da skal den dukke opp i kommentarfeltet, som en beskjed om at denne artikkelen har noen kommentert.

    Det skjer automtisk i WP – når det ikke er noe galt da.

    Undre, ja jeg har skrevet med dem flere ganger, og det har vært jobbet mye med det. Vi kan jo teste litt.


  6. […] Eh. Ja. Pingen min […]

  7. Undre Says:

    Hurra!
    😀

  8. Pauline Says:

    Hei!

    Spennende blogg du har! (Og godt å se at det ikke bare er meg som ikke er i stand til å holde meg til et tema…)

    Jeg har også lurt veldig på hva «ping» er, og skjønner det fortsatt ikke… På hvilket måte skal man referere til en artikkel for at en ping skal sendes?

    Hilsen Pauline
    (går ut fra at du «kjenner» meg fra ratatosk)

  9. Beate Says:

    Pauline, ja, jeg kjenner deg igjen fra både ratatosk og fra den lista du og Birgitte startet opp. Men der har det ikke vært noe trafikk p ålenge?

    For å få en ping, må du lage en link i teksten.

  10. Pauline Says:

    Hmmm… da ble jeg litt klokere… Så linken til min side. Men hvordan greier du å legge en link midt inni teksten uten at det synes da… Den eneste formen for linking jeg vet om er å kopiere adressefeltet…

    Min og Sara Birgittes liste finnes ikke mer. Jeg byttet domene, og da var ikke muligheten der lengre. Og siden listen var så lite i bruk, gjorde jeg ikke noe for å finne et alternativ. De som sa at det holdt med ratatosk, hadde nok rett i det… Det hender folk spør etter listen, men det er ikke ofte.

  11. Beate Says:

    Pauline, du bare merker teksten du vil ha som link, trykker på «kjettingen» over skrivefeltet, da får du frem ei rute som du legger adressen du vil lenke til inn der. Ta deg gjerne en tur til Undre, hun har tips om bruk av WP.com. Ellers så er FAQ-en fin, og også supportforumet.


Legg igjen en kommentar

