Everything comes to an end

mars 3, 2007

Bilde av T-rex

17 Responses to “Everything comes to an end”

  1. Sauegjeteren Says:

    Der er det en Tyrranosaurus Rex, og utenfor bildet er det fragmenter av en, eller flere. Alt kommer ikke til en ende, det forandrer form.

  2. Sauegjeteren Says:

    Beklager, så ikke skya. Tenkte mer på at det var et bilde av ingenting, som er litt mindre enn t-rexen er i folks fantasier, nemlig fantasier.

  3. Beate Says:

    T-rex er nicket på han som har tatt bildet. 😉

  4. Beate Says:

    Men at det var et bilde av en t-rex åpna jo for spennende nye muligheter her.

  5. impen Says:

    Det bildet får meg til å tenke på hvordan jeg og min beste barndomsvenninne krøp gjennom åkeren til naboen. Det var ikke særlig pent gjort, men vi laget mange hemmelige ganger og hadde det fint.

  6. Genese Says:

    Et alldeles nydelig bilde, med både statisk ro og forandring samtidig.

  7. Beate Says:

    Impen, et er noen av de fineste minnene jeg har og. Å lage tunneler og hemmelige huler – men jeg tror ikke det var korn, bare høy vi gjorde det i. Hva heter det? Sånn som man hesjer, det heter vel ikke høy før det er tørt?

    Genese – ja, ikke sant. Og jeg ofte faller jeg for T-rex sine bilder i kombinasjon med titlene hans.

  8. frydefull Says:

    Bildet var vakkert, men jeg skjønte ikke tittelen.

  9. Beate Says:

    Jeg vet ikke om titler er til å skjønne, eller bare føle. 🙂

  10. Sauegjeteren Says:

    «Hva heter det? Sånn som man hesjer, det heter vel ikke høy før det er tørt?»

    Kan jo prøve gras?

  11. Beate Says:

    Jo, men det var så langt og tett.

    Jeg ligger her og lurer med litt forferdelse på om det faktisk var en kornåker vi ødela helt, år etter år? Det var aldri noen der som kjeftet på oss, i alle fall.

  12. impen Says:

    Det var korn der jeg krøp.

  13. Sauegjeteren Says:

    Det kan vel ikke ha vært mais?

    (Neida, jeg tviler, det er tross alt tjukke jævler av noen stammer, det.)


  14. Tusen takk for kommentaren i min blog:)
    Ha en strålende dag:)

  15. kleppe Says:

    Når jeg så bildet og leste tittelen tenkte jeg på global oppvarming.

    Korn blir bruk mest til dyrefor. Og er en av de tydeligste tegnene på mennesklig dumhet. Korn til dyrefor er en av de mest forurensende aktivitetene vi kan foreta oss. Svine avl altså. Og til en viss grad storfe. Men mye mindre. Sau er vel den minst ressurskrevende sånn naturmessig.

    Treet symbolisererer den siste lille vilje. Restene av det som var før mennesket kom med sine maskiner og ødela skogen. For å lage for som skal gi mat til plagede dyr i trange båser før de ender sitt liv i en fabrikk før de når frysedisken på RIMI.

    Nei jeg er ikke vegeterianer.
    Men det var det bildet ga meg.

  16. Sauegjeteren Says:

    Beklager kleppe. Og Beate, for at jeg bruker kommentarfeltet ditt på en slik måte, men:

    Sauen utnytter arealet bra, men skal det virkelig monne trenger vi geit. Den er altetende, og store flokker av den ville gjort underverker med å holde nedtil gras og slik. Og siden den bruker alt blir kjøttet også mer spennende.

    Nå har jeg riktignok ei anna tolkning av bildet en du har Kleppe, og ser harmoni og fred, ro og orden, men likevel vil jeg protestere litt på fordommene dine.

    Tro meg når jeg sier dette: Dyrevern settes stadig mer i høysetet, og noe av det det fokuseres mest på er plass og komfort. Dette er jo den billigste måten å ha friske dyr på. Og at du kaller et slakteri en fabrikk… Tja, muligens ikke hva jeg ville sagt, men OK.

  17. Beate Says:

    Mais er jo ikke så morsomt å lage huler i, det er jo ikke tett nok.

    Men geiter er all-righte dyr, og har bedre kjøtt en sau.


Legg igjen en kommentar

