Bok-meme

mars 16, 2007

Jeg ble tagget av Olava

1) Hvor mange bøker eier du?
Har overhode ingen anelse. Mange. Både for mange og for få. Men vi har ikke en stor leilighet, og selv om det meste av den er fylt opp av bøker, pc-er og lego, så har vi jo ikke noe stort bibliotekrom eller masse plass, så det er sikker mange med stort hus som har mer.

2) Hvilken bok var den siste du kjøpte?
Jeg har nettopp bestilt Kafka på stranden, Blankets og tre MK romaner. Med de har ikke kommet enda. De som har kommet og blitt fortært var de jeg har skrevet om her.

3) Hvilken bok var den siste du leste?
Jeg har hatt en ny runde med Austen og Fielding.

4) Nevn fem bøker som har betydd mye for deg, og som du har lest mer enn tre ganger.

Den eneste boka jeg kan si med sikkerhet at jeg har lest tre eller flere ganger er Bibelen om man tar med de barneforkortelsene jeg leste som barn. Men det er en rekke bøker jeg har lest to ganger, og så lest litt her og der i senere. De av dem som har betydd mest:

Hobbiten og Ringenes Herre av Tolkien.

Broene brenner av Kaj Skagen

Ein roman om kjærleiken og døden av Knut Hauge

Den hemmelige hagen av Frances Hodgson Burnett (Denne har jeg nok lest tre ganger, ja. Minst.)

5) Oppfordre andre til fylle ut dette i sin blogg

Da vil jeg tagge Pauline og Sissel og Eli

6 Responses to “Bok-meme”

  1. Genese Says:

    Har du lest hele bibelen flere ganger? Imponerende.

  2. Beate Says:

    Det begynner å bli lenge siden sist nå. Jeg husker at jeg leste GT to ganger og NT en gang på småskolen. Jeg hadde fått «Barnas bibel» i Det Beste-utgaven. Hehe, det høres jo ille ut, men det var faktisk en veldig grei utgave, jeg har sett langt verre siden. GT 2 ganger fordi de hadde de beste historiene. Siden så begynte jeg å kalle meg kristen i 14-15-årsalderen, og siden ting helst ikke bør gjøres stykkevis og delt så slet jeg meg til og med igjennom moselovene. (Uten å få noe som helst igjen for akkurat det.) Jeg leste litt og litt, med en bibelhåndbok ved siden av, så det tok sin tid. Siden den gang leste jeg vel raskt igjennom NT på nytt. Også er det jo mye lesning her og der ettersom jeg har jobbet med temaer, forberedt historer til fortellerstunder og høytlesninger eller bare har hatt lyst på en god historie. De er det mange av i GT.


  3. […] 16th, 2007 at 11:25 pm (Kladdebok) Jeg ble tagget av Beate, med disse spørsmålene (hun lenker til meg, ber meg svare på følgende spørsmål for så å […]


  4. Hei Beate,
    kom in på din sajt når jeg googlet Kaj Skagen+hjemmeside. Så nå etterlyser jeg like så godt hans mail adresse via deg, håper det går bra.
    Kaj vet ikke det ennå, men han er min ukjente skyddsengel, jeg forteller mer om hvorfor og hvordan det går om du vasker fram adressen hans. Grei deal?
    Stor klem fra din hittils absolutt ukjente venn i Sverige.


  5. Vilken total lykke jeg kenner etter å ha skummet din humoravdeling.
    Hadde jeg ikke lett etter Kaj, så hadde jeg ikke funnet deg BEATE:)

    Takk Kaj, detta var en god start, på en langvarig fortsettelse.


  6. […] ble tagget av Beate, med disse spørsmålene (hun lenker til meg, ber meg svare på følgende spørsmål for så å […]


Legg igjen en kommentar

