Hvor i Oslo har du bodd?

mars 23, 2007


WP.com har fått en ny widget (en sånn sak i siden på margen her) hvor man på et kart kan skrive ting. Hos meg ligger det nå et kart over Oslo helt nederst i margen til høyre her, og hvem som helst kan skrive inn beskjed der. Hvor har du bodd, for eksempel? Men gjør ikke som meg, bare trykk uten å zoome først. Jeg tror jeg havnet et sted på Fornebu da jeg egentlig skulle lage en pil på Bygdøy…

 

*******

 

Poly har klart å lage sånne fine merker på hvor hun har bodd. Mine blir bare rare tall.

 

Men Andromeda har en fin link til en side hvor du finner bilder fra alle gater i Oslo! En mann, Arill E. Andersen har gått rundt i Oslo og tatt bilde av hver eneste gate. Noen har han tatt flere av, og så er de lagt ut på Kvasier. Ufattelig morsomt å finne igjen gamle adresser og titte opp i sine gamle vinduer.

 

 

7 Responses to “Hvor i Oslo har du bodd?”

  1. Polyanna Says:

    Eh, jeg har prøvd iallefall.
    Men jeg aner ikke om det funket…

  2. Beate Says:

    Men hvordan fikk du det til? Hos meg kommmer det bare frem dumme nummer?

  3. Note Says:

    Jeg har bodd i Oslo, men jeg husker ikke hvor det var. Ved elva et sted. Egentlig er jeg innom for å si at jeg har tagget deg.

  4. Polyanna Says:

    Beate, hadde jeg visst hvordan jeg gjorde det, så skulle jeg fortalt deg det. Kremt.

  5. lindamac Says:

    Jeg har bare bodd i Thereses gate. Jeg ser for meg at det hadde vært litt morsommere om jeg hadde bodd litt flere steder.

  6. Beate Says:

    Hm, du fikk også bare frem nummer. Undre, hvor er du når vi trenger deg, skjønner du noe av dette?

  7. Undre Says:

    Oioi! Neimen om jeg vet!


Legg igjen en kommentar

