6 ikke-sære ting

mars 24, 2007

Fryd vil vite 6 sære ting om meg.

Jeg kan ikke komme på noen.

Ikke bare med meg, men jeg kjenner ingen som er sære.

Bare seg selv, og veldig fine.

Sære høres ut som noe litt ekstremt i en negativ retning. Det er sikkert ikke ment sånn, men det er den eneste assosiasjonen jeg får. «Ikke vær så sær». «Hun er så innmari sær». Som en måte å si at man er forskjellig – og at det ikke er helt greit.

Nå er det ikke slik folk har skrevet om det når de har fått dette memet. Det er hyggelige ting vi har fått vite om folk. Fine ting som jeg er glad for å få vite.

Så jeg døper det om jeg. Til 6 ikke-sære ting om meg, men som sier noe om hvem jeg er.

 

1 – Jeg blir utrolig glad i de fleste mennesker jeg kommer i kontakt med. Og det tar ikke slutt. Men jeg er ikke spesielt god til å vise det, eller følge det opp. Og jeg kan finne på å gå rundt og ha dårlig samvittighet for det i tiår etterpå.

2 – Jeg kan ikke fordra gruppetenkning, eller at det blir snakket om mennesker som om de er en del av en gruppe og ikke «tenker sjøl» eller hvor tankene og meningene blir forenklet ned til det ugjenkjennelige for de som befinner seg i denne gruppa.

3 – Jeg blir nesten alltid en «djevelens advokat». I kristne miljøer vil du høre meg argumentere mot kristendom, og i ateistiske miljøer for kristendom. For det er alltid 20,50 sider av hver sak, minst, jeg får et så presterende behov for å få frem noen av de som får minst plass at jeg ikke klarer å holde munn. Og det kan være litt slitsomt til tider.

4 – Ikke minst er det slitsomt å ikke klare å holde munn når en lærer eller en annen har blitt kritisert over lengre tid, det sammenkalles til møte, og så holder alle de som har gått og snakket i korridorene i månedsvis kjeft, og den eneste som tar ordet blir meg, som egentlig kanskje ikke syntes det var så ille, men om ikke fikser at ting skal forbli usagt.

5 – Jeg liker ikke smaken av syntetisk mat.

6 – Hm. Denne får stå åpen til en eller annen fyller den ut i kommentarfeltet på mine vegne.

 

Om noen har lyst til å ta opp tråden, og ta i bruk dette memet – versegod!

 

3 Responses to “6 ikke-sære ting”

  1. Droopy Says:

    Jeg liker veldig godt ditt punkt nr. 4. Det samme skjer i miljøer der jeg vanker, og det irriterer meg grenseløst hver eneste gang. En eller annen dag skal jeg ha moet meg opp nok til å henvende meg til mennesker jeg vet har hatt kommentarer å komme med, og be dem gjenta det de før har sagt stille til en og en høyt for alle sammen.

    De øvrige punktene du har kommet med, ser jeg ikke på som særhet i det hele tatt. Jeg kjenner meg godt igjen i mye av det, og jeg er slett ikke sær, jeg!😉

  2. Beate Says:

    Nei, det er du ikke!

    Ellers, når det gjelder det å få ting opp, så har jeg vel skjønt etterhvert at det kan være lurt å la ting ligge og. Og blitt flinkere til å la de gjøre det uten at det plager meg stort.


  3. […] siden jeg er så sær (hehe) så har jeg jo ikke noe musikk på pc-en, jeg tåler ikke lyd for tia, og ser til og med filmer […]


Legg igjen en kommentar

