(Arbeids-)ord for dagen

mars 31, 2007

‘Den, der arbejder, laver fejl.
Den, der arbejder meget, laver mange fejl.
Den, der aldrig laver fejl, bliver forfremmet.’

4 Responses to “(Arbeids-)ord for dagen”

  1. Genese Says:

    Takk skal du ha, Beate. Den skal jeg ta med meg, for den var nyttig.🙂

  2. lindamac Says:

    På det gamle kontoret mitt hadde jeg følgende Roosevelt-sitat: De eneste som aldri begår feil er de som aldri gjør noe.
    Jeg pekte på det dersom jeg hadde brukt av tabbekvoten.

  3. Beate Says:

    Jeg husker første gang jeg leste noe lignende, det var Gudmund Hernes i en kronikk. Jeg var 18 år og hadde aldri hørt noe lingende før. Han sa noe om at man gjøre mange små feil for å klare å unngå de virkelig store, eller noe slikt. Det ble noe jeg klamret meg til av og til. Tror det var en av de første sparkene bak jeg fikk meg for å sloss litt med flink-pike-syndromet.

  4. Avil Says:

    Min gamle vegleiar sa det same: Om du ikkje har gjort feil, har du gjort for lite.


Legg igjen en kommentar

