Hva skal falle

desember 9, 2007

Vinduet åpnes
desembermørket stryker varsomt over ansiktet mitt der det flykter fra gatelykter og billys for å danse en stille dans med mitt milde mørke.
Bak lydene som trenger gjennom ørepropper og hørselsvern
bak orgelbruset fra øresus, åndedrett og hjertebank begynner jeg å ane
den store stillheten.

Hvor mange som meg her i dens ytterkant.
Lengtende. Lyttende.
Tankene mine går som stjernestråler gjennom stillheten. En mot vest. En mot nord.
Stanser ved to senger.
Jeg håper dagen din blir god.
Jeg håper smertene ikke blir for store til å holde ut.
Jeg håper savnet etter barna dine ikke blir forvanskelig å bære.
Jeg håper sorgen over alt du har mistet ikke lammer deg helt.
Jeg håper mørket og stillheten legger i deg slike drømmer og lengsler som de selv kan oppfylle med sine rike gaver.

Hvor mange som oss som bare kan bevege seg her?
Jerikos murer falt etter tre dagers stille mars.
Hva vil falle ved vår stille vandring?

 

55 Responses to “Hva skal falle”

  1. anafantastika Says:

    Nå kom tårene! Velkommen tilbake,jeg har savnet deg! For en glede!

  2. gyrken Says:

    Å pip! *klem*

  3. organa Says:

    Åh herregud, som jeg har savnet deg! Nå fikk jeg helt hjertespreng! *griner*

  4. Hydra Says:

    Så uendeleg godt å sjå deg, Beate.

  5. Avil Says:

    Snø vil falle.
    Dråpar vil falle.
    Pollen vil falle.
    Lauv vil falle.
    Øyreproppar vil falle.
    Ein dag kjem du ut.

  6. impen Says:

    Pip! *knugeklemmer*

  7. bamsemums Says:

    :klem: Nå er vi mange som ble glade for å se deg. Vi har savnet deg masse.

  8. Amiga Says:

    Stor klem!

  9. Singularity Says:

    Godt å se deg aktiv igjen.🙂

  10. Allikin Says:

    Jeg har ikke ord. Det er nydelig å se se deg, Pip.

  11. Fryd Says:

    Troen på at du skal bli helt bra igjen skal i hvert fall ikke falle. Vi skal tro på deg helt til du hopper rundt og klatrer i trærne igjen, Beate!

  12. organa Says:

    Ja, også er det helt grusomt å tenke på hvor vondt du har hatt det, men nå ble jeg bare så innmari glad for å se deg!

  13. anafantastika Says:

    Jeg føler det nesten som om jeg har holdt pusten siden påsken. Ventet,tenkt og kjempet litt med mitt. Også kommer det livstegn, nå som det går mot jul. Jeg håper sykdommen blir mildere mot deg deg nå.

  14. Undre Says:

    Awwww!

    Velkommen tilbake, Beate!

    Jeg håper du får se, lukte, kjenne og smake snøfnugg som faller mot ansiktet ditt snart og at dagene bare blir bedre nå.

    *heie på*

    Klem!

  15. turkis Says:

    Å, Beate! En klem med de beste ønsker fra meg.

  16. mathilde33 Says:

    Så godt å se deg! :klem:

  17. Neppe Says:

    Puss på dig, lilla björn!!

  18. Lothiane Says:

    Tårer faller her i hvert fall.

    Så inderlig godt å se deg igjen, Beate! Du har vært savnet.

    Klem fra Lothiane

  19. mailen Says:

    Flott å se at du poster igjen, pip! De beste ønsker fra mailen.

  20. sirkus Says:

    Nå fikk jeg gåsehud. Av glede. *forsiktig klem*

  21. Hysj Says:

    Vi bærer deg med oss i tankene, Beate. Godt å høre fra deg. *klem*

  22. Esquil Says:

    ja

    pluss at det var en veldig vakker tekst. ekstremt bra.

  23. Lin Says:

    Fine Beate. Jeg har sett på bildet gjentatte ganger siden i går og smilt og smilt og smilt. For det er så utrolig godt å se deg igjen. *klem*

  24. Avil Says:

    Denne teksten fanger grusomheten i sjukdommen. Verkeleg.

  25. Esquil Says:

    NRK lager TV-program om de årene jeg lå nede. Jeg leste dette diktet til kameraet nå. Håper det er i orden.

    De tar opp mange timer tape til 30 minutters sending, så det er neppe mer enn 10% sjasne for at det kommer med. men jeg syntes det var veldig beskrivende.

  26. Avil Says:

    Ikkje verst å debutere som lyrikar då, Beatre. Men han må betale deg, sjølvsagt.

  27. Beate Says:

    Selvfølgelig er det helt fint, Esquil. Og jeg har CC på mine ting, så det er selvfølgelig ingen betaling å snakke om lol
    Beate (mpp)

  28. Lynx Says:

    Så godt å høre fra deg igjen. Håper ting går bedre og bedre nå. :klem:

  29. olava Says:

    Ulf sier jeg ikke har vært så lenge uten PC, bare et døgn. Men det var jo et viktig døgn da😉
    For siden sist jeg leste har du vært her. Vi snakkes om ikke så lenge😀

  30. Avil Says:

    Åh, der var ho igjen!
    No må du halde deg vekk eit halvår til, eg har søknad inne hos Vatikanet og dei er mildt stemt når det gjeld kanonisering.

  31. au-au Says:

    *klemme forsiktig på*

  32. Lothiane Says:

    Jeg leser ordene dine på nytt og på nytt, Beate. Det er vakkert, det er hjerteskjærende vondt. Jeg kjenner hvordan det knyter seg i meg når jeg tenker på alle disse månedene i stillhet. Tårene mine presser seg på.

    Andre greier, som jeg kan se på som problemer, blir så innmari små i forhold. Og de dagligdagse tingene som jeg så lett tar for gitt, blir til en stor takknemlighet inni meg.

    Jeg håper… så mye for deg. Men ordene mine blir fattige. Jeg tror du skjønner det likevel.

    Klem fra Lothiane

  33. Carina Says:

    Kära Beate. *snufssnufs* Nu blir jag väldigt väldigt glad! Hoppas dagarna blir än ljusare framöver och att vi snart får se mer av dig.

    Kramar
    Carina med familj

  34. tordenlill Says:

    Kjære Beate.
    Har vel nesten ikke ord, men godt å se deg her.
    Med små museskritt så er du snart der du var igjen.
    Klem

  35. Tjukksokk Says:

    *positiv ståpels*

    Bamseknuseklem fra Sokken. (Allie)

  36. Rockette Says:

    Mange varme tanker vedlegges!

  37. Kame Says:

    Nå ble jeg så uendelig glad. Håper du får en nydelig jul Beate.

  38. Victoria Says:

    Godt å «se» deg igjen, Beate. Klem fra meg.

  39. Marimor Says:

    Kjære Beate!
    Jeg gråter for deg og av ordene dine.. de skjøre, vakre ordene om annerledeslivet, de lange timene i sengen. Du bærer en skatt inni deg når det gjelder ord, de blir helt magiske å lese! Du er en poet du Beate! Jeg håper så inderlig at Me’n skulle slippe taket nå. Det er så fælt at du skal ha det slik. Men jeg vet at du er sterk og kommer til å reise deg igjen, en dag;-)
    Masse juleklemmer fra Marimor

  40. Annepuff Says:

    Kjære Beate!

    Jeg sender deg/dere mine beste ønsker om en så fredfylt julehøytid som overhodet mulig, med mykt pakkepapir med bomullsbånd – og et nyttår som overgår dine beste forventninger!

    Du er til inspirasjon for mange!

    Juleklem fra Annepuff

  41. Undre Says:

    God jul til deg og dine, Beate!

  42. Avil Says:

    Dei varmaste juleønsker til deg, Beate. Måtte sjukdommen sleppe taket og gje deg eit betre 2008.

    klem frå Avil.

  43. Tjukksokk Says:

    Jeg ønsker deg og dine ei fredfull jul, Beate.
    Tenker på deg.

    Klem fra Allie (Tjukksokk)

  44. Lothiane Says:

    Julehilsener fra Lothiane også…

    Tenker på deg og sender de beste ønsker til deg og dine.

    Klem fra meg

  45. Lin Says:

    God jul, Beathe. *klem*

  46. Lin Says:

    Det ble visst en h for mye der.

  47. M. Says:

    Endelig et livstegn *klem* Jeg har tittet innom mange ganger og leser stadig vekk gamle innlegg her inne. Nå ble jeg glad:)

    M. (fra Lysfontenen)

  48. anafantastika Says:

    God Jul, Beate! Jeg tror det at du ble plutselig sykere er noe av det som har gått mest innpå meg dette året. Jeg håper inderlig at det går andre veien nå. Tenker ofte på deg!

  49. Marte Says:

    Kjære Beate, jeg gleder meg til din neste opptur!
    Hilsen Marte

  50. turkis Says:

    Jeg vil ønske deg et godt nytt år, Beate! Jeg håper 2008 blir mye bedre enn 2007!

  51. Avil Says:

    Godt nyttår, søte Beate.
    I år må du få det betre. Må.

    *klem*

  52. impen Says:

    Godt nyttår, Beate. 2008 skal bli bedre.
    Det skal det. *klem*


  53. Så nydelig skrevet!

    Med ønske om en fin morgendag!

    Mvh Jorunn


Legg igjen en kommentar

