Sølepytten

januar 15, 2008

Morgenvinden makter ikke lage bølger i sølepytten.
Den lille gutten kan der han hopper i den og ler når vannet spruter til alle kanter.
Andre som går forbi synes pytten er liten.
Ikke han. Og ikke jeg her jeg står og ser.
Jeg har grått hver dråpe i den.

40 Responses to “Sølepytten”

  1. Singularity Says:

    Håper at det snart snur seg til det bedre for deg.

  2. anafantastika Says:

    Knugeklemmer!

  3. organa Says:

    Savner deg. Stor (og forsiktig) klem.

  4. mathilde Says:

    Jeg ser noe blått der ved skyene, og snart vil solen skinne på pytten. Da tørker den. :klem:

  5. Hydra Says:

    Så godt å sjå deg, Beate.

  6. Sissel Says:

    Det er godt å se at du stikker innom, men trist å se at du har det vondt.

    Jeg har tenkt på deg mange ganger i denne tiden du har vært borte Beate. Noen ganger helt uten noen grunn, andre ganger fordi jeg for noen år siden var så vant til at du stakk innom tankene mine med korrigeringer, nyanser og egne tanker … og jeg tar meg i å savne akkurat det. Stemmen din.

    Gud så mye du har provosert meg i alle disse årene, og gud så mye jeg har ledd sammen med deg, vært enig med deg og lært av deg – og jeg savner å lure på hvor innsigelsene skal komme NÅ🙂

    Når du blir frisk nok så kommer du tilbake til bloggverdenen igjen. Jeg håper vi tar opp kjeklingen og den uendelige diskusjonen vi av og til har, for det betyr at du er frisk, og det gleder jeg meg til🙂

    Klem

  7. Neppe Says:

    Neppe kramar försiktigt sin Beatebelle {}

  8. Avil Says:

    Du er ei vakker sjel.
    Eg saknar deg og ønsker inderleg at sjukdommen slepp taket.

  9. groftekanten Says:

    Så trist… men samtidig et søtt lite dikt.

    Sender en klem og et smil🙂

  10. kleppe Says:

    Det virker så meningsløst.
    Men jeg ser jo at det ikke er innholdsløst.
    Jeg skulle bare ønske så inderlig vel at innholdet var mindre savn. Men jeg er glad for at den har et innhold.

    Tiden kommer tapre Beate.
    Den kommer helt av seg selv.
    Og den er full av blanke fine ark.
    Og noen ark som trenger litt justering.😉

    Og hverken internettet eller vi er visst slik:

    http://strawberry-creek.no/slutten.html

    Selv om jeg skulle ønske det.
    Både for deg og meg.

    *klem og varme ønsker*

  11. lothiane Says:

    Den siste linjen fikk det til å grøsse her… Du skriver så sterkt og så vakkert, Beate, og sånn ser jeg deg for meg også: Ei sterk og vakker dame. Måtte du bli frisk(ere) snart, så du kan få delta i livet på den måten du ønsker deg. Det ønsker jeg for deg, så inderlig sterkt.

    En stor klem fra meg, som savner deg

  12. olava Says:

    Det kommer små drypp fra deg – de er viktige for meg. Måtte de være det for de rundt deg også. Klem.

  13. Simen Says:

    Det føles både godt og vondt å lese dette. Godt fordi du klarer å skrive noe, og vondt fordi du har det vondt. Vi er mange som savner deg, og vi venter og håper.

  14. turkis Says:

    Ja, vi er mange som savner deg. Jeg ser at du er trist, men jeg ser også at du kan glede deg over den lille gutten sin glede. *klem*

  15. dyingrose Says:

    Så fint…
    Så trist…

  16. Tordenlill Says:

    Takk for flott dikt.
    Klem til deg og ønske om at du kommer deg mye nå dette halvåret.

  17. Bodil Røstelien Says:

    Kjære deg,Beate.
    Du skriver så tårene renner hos meg. Den sølepytten falt jeg totalt for. Det er nok mange slike pytter rundt om i verden,og blant dere med Me. Her i Torpa har vi nok også noen slike ja. Min renner det nå bekk av. Håper du snart kommer deg på føttene igjen.
    Savner deg så.
    Stå på Beate. Klemmer fra meg,Bodil.

  18. Gurney Says:

    Godt dikt. Jeg søkte på Othello-taktikk, fordi jeg har tenkt å slå deg en dag, og så kom jeg hit. Lurte litt på betydningen i diktet. Er det gutten din som hopper? Blir pytten fylt opp igjen? Selv et helsvart brett kan snus hvitt om man får hjørnene. «From white to black, then flip them back.»

  19. Fairy Says:

    Så sårt og vakkert og trist og tankevekkende! Takk for at du delte det med oss! Håper framgangen og formen bare forbedres. Det er mange som tenker på deg!

    Klem til deg, Beate!🙂

  20. Rockette Says:

    Takk for livstegn, Beate. De varmeste ønsker og tanker sendes i din retning!

  21. Marte Says:

    Det var et nydelig dikt, Beate.
    Klem fra M

  22. Mimosa Says:

    Men for noen – for noen skaper du glede.
    Hold fokus. Godt å se deg.

  23. Fryd Says:

    Jeg kom bare innom for å se hvordan du hadde det. Det var vakkert det du skrev. Og et vondt bilde. God bedring til deg.

  24. Lise Says:

    Jeg tenker stadig på deg, Beate, og lurer på hvordan du har det. Stor klem!

  25. anafantastika Says:

    Hei! Tenker på deg her jeg sitter en mørk lang natt. Jeg savner deg! Og ønsker det beste for deg! For dette skal gå den riktige veien, pass på kroppen din sånn fysisk (nok væske,næring etc) basale grunnleggende behov, så godt du makter. Deretter drømmer jeg om at du vil friskne til litt om litt ut over våren!

    Selv er jeg stort sett husbunden, greier litt av og til men sitter og ligger mye. Greier å se litt tv og kommer meg på internett. Akkurat nå føler jeg at det er greit, så lenge det ikke blir verre. Men jeg har også håp for våren og lyset, om at det kan bringe litt krefter også til meg. Vinteren har vært tøff.

    Jeg tenker på deg, savner deg og ønsker deg alt godt, Beate!

  26. Avil Says:

    *gode tankar til deg*

  27. Jon Says:

    Bare så altfor lenge siden vi sang kanon sammen.
    Men jeg tenker på deg stadig og håper vi om ikke så altfor lenge kan ses og le sammen. Hils dine kjære!

  28. kleppe Says:

    Jeg har skjønt at du går en lang vei.
    Men det som er gått er gått.
    Når er det bare resten igjen.🙂

    klem.

  29. Tjukksokk Says:

    Ville bare legge igjen en tanke til deg fra Hamar.

    Klem Allie. (Tjukksokk)

  30. Avil Says:

    Tenker på deg.

  31. Rikka Says:

    Det var et fint dikt, Beate. Vi tenker på deg, og lurer på hvordan du har det.

  32. Marte Says:

    Kjære Beate, har tenkt mye på deg nå i påska. Det er ett år siden sykdommen tok nakketak på deg. Håper og tror at du en dag kan stå på beina igjen.

  33. organa Says:

    Tenker på deg, jeg også.

    Stor klem.

  34. anafantastika Says:

    Sender noen tanker.

  35. olava Says:

    Vet jo ikke om du leser, men den dagen du gjør det kommer det til å bli fint å se alle sporene andre la igjen til deg! Ha en fin vår, se ut av vinduet når du kan.

  36. Lin Says:

    Jeg savner deg så veldig, Beate. *klem*

  37. Avil Says:

    Ljos i kjømda-bloggen er blitt haustljos-blågg og no er den blitt Vårljos-blågg også. Utan deg til å henge ut med på nett.😦

    Men ryktet fortel at det går nokre millimeter framover med deg.

    *klem*

  38. mathilde Says:

    Tenker på deg.

  39. kleppe Says:

    Håper og tenker…
    Skulle ønske jeg kunne dele kampen med deg.

  40. phalloides Says:

    Hei Beate.

    Et godt dikt er som en god novelle, det hekter seg fast og utfordrer tanken. Dette er et slikt dikt, fantastisk – om enn sårt. Eller, kanskje skal det tolkes slik at selv den tunge smerten og de salte tårene kan gi næring til noe positivt (guttens lek og latter) – at alt har en mening og en hensikt.

    Alle gode ønsker for deg, din helse og dine nærmeste. Kanskje sommersolverv symboliserer et vendepunkt i din favør – jeg krysser fingrene for det🙂


Legg igjen en kommentar

