Da mannen gråt

juni 4, 2008

MAIMINNE 2007

da du kom inn til lysskjæret ved sengen
så jeg at du gråt
hvorfor? spurte jeg
du smiler, svarte du
jeg kan ikke huske sist jeg så deg smile

* * * * * * * * * *

Det er ikke så mye mer jeg klarer i dag. Jeg kan putte sugerøret i munnen når glasset holdes opp for meg og jeg kan tørke meg rundt munnen selv når jeg har blitt matet. Jeg kan snu meg fra side til side i sengen på egenhånd.

Men jeg har kunnet snakke litt med ungene nesten hver kveld før de går og legger seg siden jul. Og det er ikke så ofte at smertene, kvalmen, utmattelsen og uroen vokser seg så store og sterke at ikke smilet og den glade latteren trenger igjennom noen ganger i løpet av en dag. For du er hos meg.

26 Responses to “Da mannen gråt”

  1. tordenlill Says:

    Så vakkert skrevet.
    Jeg er blendet av tårer når jeg leser det du skriver.
    Tenker mye på deg og er glad for at du er under bedring sakte men sikkert.

  2. Singularity Says:

    Godt å høre at det går rette veien, selv om det så gjerne skulle gått raskere.

  3. anafantastika Says:

    Åh! Så fint! Håper så inderlig på fortsatt fremgang!

  4. Avil Says:

    Dei beste ønsker og varmaste tankar til deg, mannen din og ungane, Beate!

  5. tornerose Says:

    Beate, det er så sterkt å lese om deg og din familie. Jeg håper virkelig De Meilreir finner noe som kan hjelpe deg, så du snart får se mange smil igjen og orke å le så mye du bare kan..
    Stor klem

  6. valkyriana Says:

    Jeg håper mannen din vil få se smilet ditt oftere og oftere framover.

    Klem til deg

  7. Undre Says:

    Nå smiler jeg også!

    Hvert livstegn fra deg i bloggen din settes stor pris på Beate!

    Jeg håper ME’n snart finner ut at den har plaget deg nok og lar deg få blomstre igjen!

    *klem*

  8. lothiane Says:

    Nå fikk du meg til å gråte også. Du uttrykker deg så vakkert og så nært, Beate. Jeg ønsker så veldig for deg at du skal bli bra igjen!

    Du får meg i hvert fall til å sette ekstra stor pris det jeg har!

    Jeg ser fram til du kommer sterkt tilbake til oss og kan være tilstede med ungene og mannen din akkurat så mye som du ønsker det!

  9. Neppe Says:

    Puss på dig min lille björn! Du är inte bortglömd – och jag tänker på dig!

  10. Justine Says:

    Nydelig med livstegn fra dere!🙂
    Så hærlig mann du har!

    Varme klemmer og de beste ønsker til dere alle!

    Justine 🙂

  11. mailen Says:

    Jeg må innrømme at en tåre lurte seg ut av øyekroken da jeg leste dette. Flott med bedring, selv om det er bittesmå steg så går det fremover. Ønsker det beste til deg og familien. *klem*

  12. Sokken Says:

    Det er dette som er kjærlighet…

    Godt å se livstegn fra deg, Beate.

  13. Carina Says:

    Fint att höra av dig. Tänker ofta på hur du har det och hoppas det lättar framöver.

    *kram*

  14. olava Says:

    BAT min, jeg skulle så gjerne ønske
    jeg gjør det også

  15. Donpedro Says:

    Jeg er glad for hvert framskritt du tar. Jeg tenker på deg og håper en gang du får energi til å gjøre nøyaktig de tingene du vil, snakke med hvem du vil når du vil og sanse verden slik jeg vet du setter pris på.

  16. glamaalhambra Says:

    Det har vært vondt å vite at du har hatt det så vanskelig så lenge, Beate. Du har vært i tankene mine ofte.

    Å lese at du kan snakke med ungene, og at smilet og latteren er der, gjør godt. Jeg ønsker dere mer av det. Mye mer.

  17. Esquil Says:

    lykke til!

  18. Bodil Røstelien Says:

    Så flott beate. Har savnet deg så, og nå fikk du meg til å gråte igjen.Men denne gang av glede over din fremgang.
    God bedring, jenta vår.
    Klem fra meg.

  19. kleppe Says:

    Så bra.🙂
    Jeg bruker deg ofte Beate, takk for at du finnes.

  20. Poly Says:

    Jeg tenker masse på deg!!


  21. […] at om veien kjennes lang for meg akkurat nå; så går jeg allikevel bare en brøkdel av den ferden Beate er ute […]

  22. Simen Says:

    Jeg tenker ofte på deg, Beate. Og jeg gleder meg over bedringen din, selv om jeg nok har et ønske om at du ble bedre veldig fort.

  23. organa Says:

    *stor klem*

  24. turkis Says:

    Så fint å høre om smil. Så fint å høre at du prater med ungene. Du er så fin, Beate. Jeg beundrer deg for at du deler de fineste stundene med oss.

  25. Fryd Says:

    Jeg finner ikke ordene. De er litt fraværende. Jeg vil bare si at de små livstegnene dine rører mange mennesker, Beate.

  26. mathilde33 Says:

    Så utrolig fint.


Legg igjen en kommentar

