Problembarnet Tor

august 21, 2008

Youtube har blitt den store kilden til underholdning her om dagen. I dag er det Justerkavalkade. Er dette løsningen på problembarn i dag og? Eller er vi gått helt vekk fra fri barneoppdragelse?

6 Responses to “Problembarnet Tor”

  1. Lothiane Says:

    Herlig! Jeg var så heldig å få oppleve Juster live da jeg var barn. Moooot normalt! Hehe, det var artig. Og «den forsvunne pølsemaker» pleide jeg også å se som barn, det var en av favorittene.🙂

  2. Beate Says:

    Vi så mot normal i går også, den ligger der ute. Pølsemakeren husker jeg sånn brodder og stykker av, jeg var utrolig fasinert av den når jeg så den en gang på 70-tallet. Og sangen går fremdels av og til og kverner i hodet.


  3. Fri oppdragelse tror jeg var et journalistpåfunn, ingen av guruene som ble beskyldt for å stå bak det var for det hvis du leser hva de faktisk skrev.

  4. Beate Says:

    Hva mesd summerhill, var ikke det tilnærmet likt fri barneoppdragelse?


  5. Nei. A,S. Neil som er forfatteren av boka Summerhill gikk inn for frihet under ansvar. Forfatteren går i boka si (som kom ut første gang i 1960 på engelsk) hardt ut mot misforståelser ang «frie barn». Så vidt jeg husker – det er jo noen år siden jeg leste denne boka.

    Ellers herlig å se igjen gamle Juster fra en tid lenge før man snakket om «Stand up» etc

  6. Beate Says:

    Takk elis. Hyggelig å «se» deg igjen også. 🙂


Legg igjen en kommentar

