Gehør, sa du?

september 24, 2008

Har du noen gang lurt på hva det vil si å ha gehør? Ikke som i «vinne gehør for ting», men si sånn mystisk (absolutt)gehør som musikre har. Det som (vanligvis) gjør at de kan skjelne en falsk tone fra en ren, og som gjør at de letter enn andre holder seg i rett toneart og slutter på grunntonen. Og slikt. Men ikke nå lenger. Det har seg nemlig sånn at når man har «gehør» på begge ørene, kan det brukes som en god forklaring på at man ikke kan holde tonen. Det blir nemlig problemer når de to ørnene hører vær sin rene tone. Eller noe slikt. Forvirra? Værsågod!

5 Responses to “Gehør, sa du?”

  1. tordenlill Says:

    Hæ?
    Gehør på begge ørene og det er forklaringen på at han ikke holder tonearten?

    Er han virkelig seriøs??


  2. Jepp!😀
    Jan Thomas er uendelig seriøs i sin egen lille verden, og det er det som gjør det som ufattelig morsomt!😀

    Jeg lo meg skakk av den selv, gehør på BEGGE ørene da gitt..

  3. Beate Says:

    Jeg tror han er seriøs.

    Sånn går det når man bruker begreper man ikke skjønner stort av. Sånn egentlig. *erfaren*

  4. Beate Says:

    Nå har jeg funnet ut at mannen og jeg, vi har hvert vårt gehør. Hans er ganske absolutt, mitt er mindre absolutt, og tilsammen blir det av og til morsomme harmonier.

    Jeg har foresten syn på begge øynene.

    Det er derfor jeg av og til ser forskjellige ting med de. Fordi det er syn på begge. Da fanger de liksom inn forskjellig bilde, og det forklarer at jeg ikke ser det samme. Det er vistnok ganske unikt dette. Med syn på begge øyenene.

  5. tordenlill Says:

    Nei, guri!
    Syn på begge øynene! Det var unikt. Ikke rart du ser helt forskjellig.😉


Legg igjen en kommentar

