Katteblogging

november 24, 2008

Det må bli litt katteblogging fremover.

Vi har nemlig fått katt.

Og det er rart – jeg mener, fra før har vi de fineste, smarteste og flotteste ungene som finnes. Og jammen har vi ikke fått den fineste, smarteste og flotteste kattungen som finnes også. Hvordan kan det ha seg? Og siden ungene er strenge og ikke vil blogges om, så får det bli katten i stedet.

Den er tre måneder i dag, flyttet inn for et par dager siden, og har allerede adoptert oss. Det er vi godt fornøyd med.

At han ser ut til å bli en god jeger passer også godt – vi deler hus med mange hundre mus.

misha-ser-opp


misha-pa-vei-opp2

misha-fikk-den

21 Responses to “Katteblogging”

  1. Sokken Says:

    Nå stuper jeg inn med en gang! *ler*
    At den var aldeles nydelig, er jo bare fornavnet!
    Gratulerer med ny «unge».🙂

    Jeg har hatt min skjerv med Dorullmassakre (blogget om) i helga grunnet min katt, snart er det kanskje deres tur. *fnis*

  2. Flopsy Says:

    Så skjønn den er!

  3. Iskwew Says:

    For en underskjønn liten tass😀 Hva heter han?

  4. alva Says:

    Så søt den er.
    Vi har to katter og to kaniner.
    Det er så bra å ha dyr og stelle med for barna.


  5. Naeh så søt!😀 Gratulerer med familieforøkning😉 Er den vanlig bakgårdsmiks? Ser ut som skogkatt!

  6. Beate Says:

    Sokken, vi går for doruller og ikke fint arveporselen. Hvor i alle dager skal jeg putte det? Denne katten er allerede over alt.

    Flopsy, ikke sant!

    Isk, han heter Misha, og ha ren «M» i panna.

    alvo, det tror jeg med!

    Stjernesøkeren, det er en sibirkatt, ligner på norsk skogkatt, men enda mer gaupeaktig, tror jeg. Og den kommer til å bli stor, fortsetter å vokse til den er fem år.

  7. Sokken Says:

    Ikke la det stå i den posen dorullene kom, slik midt på baderomsgulvet.😉
    *Inside info*

    De snakker om at man må ha øyne både foran og bak når det gjelder småbarn, men det gjelder jammen meg for katter også.

    En herlig katterase dere har skaffet dere forresten!

  8. Beate Says:

    :noterer:

    «Ikke putte gammelt porselen fra tippoldemor i plastikk og sette det på badegulvet.»

    Takk for tips!
    😉

  9. Tussen Says:

    Nydelig. Veldig gaupeaktig med de duskene på toppen av ørene. Tenker han blir helt majestetisk etterhvert som han vokser til.

    Imponert over hjemmesnekret klatrestativ også🙂 En her i huset som ble litt inspirert og vil prøve selv… Hva er «stolpen» laget av? Ett teppe?

  10. Beate Says:

    Stolpen er et plastrør med trepinner inni – for å kunne skru den fast. Utenpå er det rester av et teppe.

    Og ja, majestetisk er det ordet som slår meg og, med det hvite feltet på brystet.

  11. Rockette Says:

    ååååh! *smelt*
    Si fra hvis dere skulle trenge kattevakt:)

  12. Beate Says:

    Det er notert!

  13. Jenna Says:

    ÅÅÅÅ! *** Smelte!! *** Så herlig en pus! Gratulerer med nytt familiemedlem!!🙂 Klem

  14. Beate Says:

    Takk!

    Jeg lurer på når han bør få slippe ut – nå har han gått over fra å løpe etter ting på gulvet til å klatre opp på alt som kan klatres opp på, og så hoppe høyere derfra – og så fra skap til skap. Jeg tror han vil få det fint når han kommer seg ut i skogen og kan leke ekorn.

  15. annetten Says:

    Gratulerer med lur pus! Selv har jeg en svært dum en, men han er jo vakker, sjarmerende og underholdende, og det holder ganske langt. Stas er det uansett🙂

  16. Beate Says:

    anetten, takk, takk! Noe sier meg at jo dummere jo mer underholdende, kanskje?

  17. annetten Says:

    Skal ikke se bort fra det, nei. I dag lekte han i over en halv time med en sånn metalltråd ledninger holdes samlet med. (Han liker ikke leker som koster penger. Yndlingsleken er q-tips.) Hvis han ikke finner noe å leke med, hender det han leker med luft (antagelig er det egentlig usynlige, veldig små ninjaer).

  18. Beate Says:

    Her har vi kjøpt inn en haug med små mus – men hvor de er nå, aner jeg ikke. Han tar de i munnen og stikker av med dem.

  19. Sokken Says:

    De er høyst sannsynlig på samme sted som mine gjemmer sine; http://solskygger.blogspot.com/2007/09/skjulte-hemmeligheter.html

    Katter er litt slik; Det enkle er ofte det beste.
    Det er litt deilig.😀

  20. tordenlill Says:

    Gratulerer med katt🙂
    Er det en rasekatt?

    Når en kan slippe kattungene ut, så sies det at det er best å vente til de er 6 mnd.
    Jeg har ikke gjort det med mine, men har mistet ett par stykker fordi; den ene gikk etter noen barn og be bortr(katter har ikk ferdig utviklet retningssans før de er 6 mnd.
    En annen ble skremt vekk av en nabokatt og var en stund før hun kom hjem utsultet, en annen ble påkjørt rett ute i veien her.

    Så de to kattene vi har nå, passer vi mye bedre på. Ikke ut uten tilsyn før de er 6 mnd.
    Og de lever i beste velgående enda.
    Så erfaringsmessig og etter å endelig ha skjønt at råd fra erfarne kattefolk, så skjønner jeg nå at de bør være 6 mnd før de kan ferdes fritt alene ute om en vil ha størst mulig sjans for å beholde dem.

    Særlig denne tiden på året som er kald også…

  21. Beate Says:

    Sokken, ja det er deilig! Ikke minst at de er så selvhjulpne og selvstendige. Det er vel den største grunnen for meg til å ha katt, og ikke ha lyst på hund.

    tordenlill, ja det er en rasekatt, en sibirkatt. 🙂
    Jeg har også hørt om det med 6 måneder, så jeg tror vi skal høre på det. Jeg er litt usikker på å ta dem med på tur før det – skal vel lite til at den stikker av selv om vi er med den ut, skulle jeg tro?


Legg igjen en kommentar

