Seks måneder

januar 12, 2009

I dag er det seks måneder siden jeg satt i senga for første gang på et halvt år.
I dag er det seks måneder siden jeg kunne stå på egne ben, for første gang på et år.
I dag er det seks måneder siden jeg gikk mine første fem skritt for første gang på 15 måneder.
I dag er det seks måneder siden jeg dusjet for første gang på ett år.
I dag er det seks måneder siden jeg vasket og børstet håret for første gang på ett og et halvt år.
I dag er det et halvt år siden jeg leste for første gang på 15 måneder. Som jeg hørte musikk på tre år.

Før jul fikk jeg gladmeldingen fra fysioterapeuten – musklene mine er ikke lenger som grøt. Jeg merker det. Jeg går til postkassa uten problemer. Tar en ekstra sving med noen aviser som skal kastes. Og så en tur til med søppelposene. Bare fordi det er deilig å kjenne regnet mot ansiktet. Og vinden. Turene blir lenger, med unger og venner langs vannet, gjennom skogen. Til bålplassen.

Ute igjen. I sommersol. I høstvind. I vinterkulde.

Og om ikke så lenge er det vår.

16 Responses to “Seks måneder”

  1. tornerose Says:

    Gratulerer med halvt års jubileum! Det er bare helt fantasisk å tenke på at du har blitt så mye bedre når du har vært så syk. En lignende solskinnshistorie skal man lete lenge etter. Jeg er rørt igjen over «underet». Og nå er det snart vår ja😀

  2. Beate Says:

    Takk Tornerose!

    Vi leste visst hverandres blogger parallellt i dag. 😀

  3. Lykkefund Says:

    Fikk så lyst til å innom meg med en varm og god klem.

    Mot er viktig, mot til å tørre å prøve!
    Mot til å mestre og lykke til:-))
    Gratulerer så mye med jubileum.

    Klem fra Lykke.

  4. tordenlill Says:

    Jeg leser med ett smil om munnen.
    Skog, vind, regn….Herlig🙂
    Å oppleve det igjen er ubeskrivelig.

  5. Hege Renate Says:

    Gratulerer så mye….hyggelig med en «glad historie»

    Klem

  6. olava Says:

    Om ikke lenge er det vår. Den vokser nok fram i takt med styrken i muskler og sinn😀

  7. Beate Says:

    Jeg har nettopp lest ferdig «Den hemmelige hagen» med ungene. Så jeg er litt i vårstemning allerede. 🙂

    Takk for alle varme kommentarer.

  8. Tussen Says:

    Gratulasjonsklem🙂 Nyt våren!

  9. Beate Says:

    Takk Tussen!

    Neste vår, kanskje drar vi på tur og plukker hvitveis sammen?

  10. sokken Says:

    Jeg er bare så glad jeg, for at du er oppe og tasser igjen. Gode jubileum er fint. Slike jubileum er de beste.

  11. Beate Says:

    Takk sokken!😀

  12. Heidi Says:

    Hurra for jubileum! Får håpe det blir mange, mange flere!!

  13. Goodwill Says:

    Sier som Tordenlill – jeg leser med et smil om munnen🙂

  14. Beate Says:

    Takk, Heidi og Goodwill. 😀

  15. Tussen Says:

    Ja, til kvitveisplukking neste vår! Der satte du jammen i gang mange gode bilder/drømmer i hodet mitt😉

  16. Beate Says:

    😀

    Så bra!

    I fjor på denne tiden drømte jeg om å sitte i dusjen – da jeg endelig gjorde det var det utrolig. Og nå, hvitveis!


Legg igjen en kommentar

