Ukas gåte: Hvor mange bruskorker?

februar 13, 2009

bc9703b1

Guttungen lagde en oppgave til meg, jeg sender den herved videre:

En mann har 100 bruskorker. Prisen for en brus er 10 bruskorker. Hvor mange brus kan han kjøpe?

8 Responses to “Ukas gåte: Hvor mange bruskorker?”

  1. tiram Says:

    Jeg veit! Skal jeg si svaret, eller skal jeg la andre gjette?😉

  2. Singularity Says:

    10 i utgangspunktet, og en til når han har drukket opp de ti.

    Altså 11 tilsammen.

    Skal man være riktig pirkete, så har han 1/10 av prisen på en ny brus når han er ferdig med den aller siste. Så 11,1 om man tenker slik.

  3. Beate Says:

    Kjappisser!

    Jeg svarte ti uten å tenke meg om, så da lo han godt.

    Svaret er selvfølgelig 11, ja.

    (Tiram, jeg får ikke fulgt deg på Twingly, men jeg har skreve tog spurt om hvorfor, så jeg håper de retter det opp. Får bare rar feilmelding.)

  4. tiram Says:

    Ja, jeg så du twitra det. Gud veit hvorfor …

    (Jeg hadde også elleve, BTW;)

  5. Beate Says:

    Jeg er usikker på om han har så mye tekninsk innsikt, egentlig.

    Ellers er jeg litt fasinert over ordet twittre, gjør det seg like bra på engelsk som på norsk? Er det kanskje derfor det har fått navnet sitt og det er bilde av en fugl? (Går i seg selv.)

  6. Nucleon Says:

    hva hvis han hadde hat 37 359 bruskorker da? Hvor mange hadde han fått da?

  7. tiram Says:

    To twitter, I twittered? Joa, funker det🙂


Legg igjen en kommentar

