Om jeg fikk bestemme…

september 11, 2009

Så ville jeg bedt folk lage til verden først, med fordeling av ressurser, styresett, fordeling av byrder og goder av slik man faktisk kan gjøre noe med

Og så skulle vi alle trukket lodd om hvor vi skulle bo.

2486535366_005b27bd09

Bilde tatt av: yoshiko314

edit: takk til @Flippflopp og @mislund for å si hvem som har tenkt det samme og lenger (og kanskje en gang inspirert meg, uten at jeg husker når og hvordan): Bak et slør av uvitenhet

3 Responses to “Om jeg fikk bestemme…”

  1. tyri Says:

    Min svigerbestefar, Odd Aukrust, var veldig opptatt av hvor statistisk usannsynnlig det var å være så heldig å havne i vår del av verden!

    Og vi er enda heldigere igjen, vi havnet her:
    http://svartskog.wordpress.com/

  2. Lothiane Says:

    Tankevekkende, Beate!

  3. Beate Says:

    tyri, det var litt av en svigerbestefar du har! Jeg har jo lurt på det navnet.😉

    Lothiane, ikke sant?


Legg igjen en kommentar

