Meme – 7 ting om meg selv

januar 21, 2010

Jeg har fått noen awards og memer jeg ikke finner igjen – så denne gangen får jeg dra i gang med det samme. (Om du som leser dette har en slik jeg ikke har fått svart på, dra den gjerne opp igjen i kommentarfeltet, det var ikke egentlig meningen å ikke svare.)

Denne kom fra Akeleiedamen, en forholdsvis ny blogg, av det behagelig slaget med fine bilder, dikt og et sånt rolig tempo som det gjør godt å hvile litt i.

Kriterier:

*Fortell syv ting om deg selv.
*Send awarden videre til syv andre bloggere.

For å gjøre det enkelt for meg selv, så tenkte jeg å ta alfabetet nedover.

A – alltid  beredt! Jeg er gammel speider og har fulgt en del gamle damer. Om ikke over veien så langs veien og inn på busser. Jeg liker gamle damer.

B – be så skal du få. Ja, jeg er opptatt av bønn og slikt.

C – Da jeg var barn hadde vi to butikksentre i nærheten. EPA og CC. På EPA så jeg en gang en mus. På CC hadde de rulle trapp. Eller hva heter det når det ikke er trapp, bare sånn oppoverrullebånd? Der kunne vi løpe opp og ned i feil retning, og i tillegg hadde de en slik liten kino med plass til to hvor man kunne legge på penger og se på Bippe stankelbeil og Per ulv.

D – ”D for David” lærte jeg meg å si ganske tidlig, for vi bodde i leilighet ”D” og når vi ringte etter drosje sa vi nettopp det. ”D- for David”.

E – Etterpå. Jeg lurer på hva som kommer etterpå.

F – For fanden. Da jeg gikk i barnehagen hadde en i en av mine lange filosofiske samtaler med meg selv oppe temaet banning. Jeg fant ut at det var dumt og barnslig, så det ville jeg ikke gjøre. Og det holdt jeg til jeg var godt voksen. Nå derimot lettere over leppene.

G – 35. Det er søtt og godt, og brukes i stedet for sukker på alt fra havregrøt til vaffler.

Memen sendes videre til de som måtte ønske det.

One Response to “Meme – 7 ting om meg selv”


Legg igjen en kommentar

