Ukas gåte – I can be long

januar 25, 2010

Etter et par års pause er det på tide å dra i gang ukas gåte på nytt. Jeg har sluppet litt opp for gode norske gåter, og da fortelleren Jan Blake dro i gang noen flotte engelske noen fikk jeg lyst til å forsøke dem. Selv synes jeg gåter er vanskelige – jeg trøster meg med at noe av den tradisjonelle bruken av dem ikke bare var å forsøke å finne ut hva svaret var ved hjelp av de små grå, men også å trene hukommelsen med å huske svaret til neste gang man hørte gåten. At de er på engelsk gjør det for meg enda vanskeligere, men både rytmen og språket i de tradisjonelle gåtene er så vakre at de er verdt å få med seg bare av den grunn.

Den første gåta ut er en hyllest til en ny genre bloggere:

I can be long, or I can be short. I can be grown, and I can be bought. I can be painted, or left bare. I can be round, or square. What am I?

5 Responses to “Ukas gåte – I can be long”


  1. Fingernegl! Mine er korte, litt avrundede og blåmalte😀

  2. Beate Says:

    Ja!

    Hvordan tok du den?


  3. Har fått fullstendig dilla på neglelakk – som jeg ikke egentlig har oppdager før nå i en alder av 28 -_- Og bruker mye tid på å sørge over at neglene mine må være korte og avrundede for å ikke brekke i stallen, og lete etter maling som ser bra ut på korte negler😀

  4. olava Says:

    Hva er bloggsjangeren? Neglelakkblogger?

  5. Beate Says:

    Ja.🙂

    Som denne fine her:

    http://neglelakkmani.com/


Legg igjen en kommentar

