Redsel

mars 14, 2017

Men det kan jo ikke være slik at jeg ikke er redd spør jeg meg selv. Det er jo veldig skremmende det her, i alle fall når jeg klarer å ta inn over meg at det ikke er en drøm, at dette faktisk skjer.

I det samme rørere det på seg. Rett under ribbenet under det venstre brystet, en skygge – Her er jeg, sier det. – Du har rett, jeg er her, redselen. – Få se på deg da, sier jeg,  hvordan ser du ut?

Og ut hopper det… var det en revunge? Nei, en golden rettrieverhvalp som logrer og hopper og danser bortover gulvet.

Jeg ler. – Dette var jo ikka akkurat slik jeg trodde fryten min så ut, men hyggelig å hilse på deg, sier jeg. Valpen fortsetter å logre med halen. Jeg kan ingenting om hvalper, men den ser glad ut. – Det var virkelig ikke slik jeg trodde du skulle se ut sier jeg igjen. Den sier ingenting bare logrer. Hvordan i alle dager skal jeg skjønne at dette faktisk skjer, når selv frykten min kommer til meg som en valp jeg bare vil løfte opp og legge mot kinnet? Kanskje det ikke er så farlig?

One Response to “Redsel”

  1. Emme Says:

    Finner ikke helt de riktige ordene men vil gjerne sende deg en tankeklem 🌺


Legg igjen en kommentar

