Dette er vannet av Øystein Runde

For noen uker siden var tegneserieskaperen Øystein Runde med på årets 24 timer, 24 sider utfordring. Dette visste jeg ingenting om, der vi innimellom satt og chattet. Dagen etter sendte han meg en .pdf med en fix ferdig tegneserie – hvor store deler av historien besto av de samtalene vi hadde hatt noen noen tekster jeg hadde skrevet. Så nå eksisterer jeg ikke bare i bloggform, men også i tegneserieform! Og for en tegneserie det ble! Fantastiske tegninger, og en måte å løfte frem et annet mennes liv som i alle fall tar pusten fra meg. Takk venn.

Tegneserien kan i dag bare leses på nett – heftene forsvant den første helgen. Jeg håper de blir trykket opp og kommer i salg, intil det, kan det leses på Øystein sin Patreon. Gjør det da vel! Og fortell både ham og meg hva du tenkte når du leste.

Ellers husker jeg ikke om jeg har fortalt at jeg er med i en bok som ble gitt ut i fjor? Intervjusamlingen Våre liv, våre stemmer hvor jeg ble intervjuet av Jørgen Jelstad. Også et prosjekt som det betydde mye å få være med på.

En kommentar om “Dette er vannet av Øystein Runde

  1. Du skriver så klokt, boka i fjor var nydelig, og jeg gleder meg til å lese tegneserien! Når jeg vet dette er det ekstra hyggelig at denne Øystein fikk med seg hjem et bilde av LK fra utstillingen:)

Legg igjen en kommentar