Surfetur!

Det er lenge siden sist, og nå gjelder det å bli bløt på beina igjen!

Vi NABAD! – et deilig bilde av Bush og Bin Laden. Det er ellers bare toppet av dette:

Et annet spesielt bilde av Ku Klux Klan i pariserhjul, denne gangen via gonzoDC.

Begge de to bloggene, både gonzoDC og NABAD! anbefales også på det varmeste. gonzoDC er Ketil sine betraktninger fra… nettopp DC. Og det med en penn man kan misunne ham. Samt opplevelser som kan ta pusten fra de fleste. (Seriøst, jeg kjenner ingen andre som i løpet av kort tid har snakket med både Clinton og Obama. Gjør du?) Dette skildrer han på en måte som få andre.

NABAD! er ikke plassert i Washington, men i Norge. Av en eller annen grunn så faller jeg ofte for de bloggene som står med beina plantet i (minst) to land. Og NABAD! er ikke noe unntak.

Muppy har tilbudt seg å holde tankene mine, og det høres utrolig fristende ut. Hun holder gjerne dine og.

Da Lysfontenen ble lagt ned tok mange derfra på seg bloggesko. En del av Minglefolket har vært på blogg lenge, men ikke minst Tordenblogg-kåringen først til en iherdig surfeaktivitet og etter hvert også til at mange flere inntok bloggarenaen. Både egne og andres. Så nå mingles det både her og der, og mange lurer kanskje på hvem i alle dager dette her er. Jeg tror jeg har fått tak i en forholdsvis oppdatert liste når jeg nå nevner i fleng: Andromedas Univers, Cracked actor… telling lies, Elsk meg i morgen, Fullt Hus, impelimps sted, Kampen mot tilværelsen, Limas Klima, Ljos i tjømda, mien parlati, Mitt Egosentriske Hjørne, Organaworld, Prinsesse Vil Ikke, Sexys metode, De små tingene i livet, Que sera, sera, min blog, Tankespinn fra krinker og kroker, Noter, Tåkeheimen, Mathilde, Stedet mitt, Skrivedilla, Fire kopper kaffe? Jatakkveldiggjerne…Frydefulle betraktninger, Bookhouse girls. (Ja, jeg har garantert glemt noen, gi lyd.)

Tversover har skrevet en utrolig bra kronikk i Aftenposten om hvordan sykehusene er feilorganisert. Den finnes også på bloggen hans. Den modellen han skisserer minner mye om hvordan ME-foreningene har skissert at diagnostisering og behandling bør organiseres.

En annen god og morsom post hos Tversover er Feynman leser tegninger….. Den er fin å lese høyt for partere med sans for slikt.

Har du lyst på kokkosboller? Her er det i alle fall en søt liten post om nettopp det.

Den smågale somalieren som nå også vil anlegge skjegg skuffer ikke, her har hun blant annet en liten gåtehistorie.

Helt til slutt, er det noen som leser dette som ikke har oppdaget sonitus.org enda, så ta dere en tur. Der forsøker man å trekke frem gode bloggposter – og det oppdateres flere ganger i uka. Et fint sted å lete etter godt lesestoff og gode blogger.

8 kommentarer om “Surfetur!

  1. Gleden var på min side, muppy. 🙂

    Jarle: Det er rart med det, det er alltid bra å blande makt og humor. Noen gjør det jo lettere for en enn andre. Takk for linken!

Legg igjen en kommentar