Dine tre beste innleggene i året som gikk, takk!

august 31, 2008

Jeg har innsett at jeg aldri kommer til å få tatt igjen det året som gikk. Ei heller på bloggfronten. Jeg har det litt slik som da Berlinmuren falt i 1989. Jeg var på den andre siden av jordkloden det året, og fremdeles får jeg a-ha opplevelser av hva som egentlig skjedde dengangen.

Nå har jeg jo skjønt at ikke alle andre heller fikk med seg all verden, men som den samfunsengasjerte ungdommen jeg var , så tror jeg nok at jeg ville vært hakket mer opplyst om jeg hadde vært i Norge.

Nå vel.

Poenget er, jeg har hatt mange blogger jeg har fulgt fast. Og mye har skjedd siden april 2007. Folk har giftet seg, skilt seg, fått barn, gitt ut bøker, skrevet om ditt og datt vel verdt å lese. Og jeg kommer aldri til å få vite alt. Men om de som er innom her kunne lagt inn linker til de mest informative, eller beste innleggene her, så har jeg noe å surfe etter, litt mer målbevisst enn jeg gjør nå.

Tips om utgåtte linker og da eventuelle nye linker i bloggrollen taes også i mot med takk.

Ellers har jeg nytt min andre caffe latte på byen, samt en utrolig deilig fiskesuppe i strående sol på Kafe Frölich!

14 Responses to “Dine tre beste innleggene i året som gikk, takk!”

  1. somalieren Says:

    jeg foreslår en ledig kveld og en stor kopp med te.

    jeg synes forsåvidt at det er fantastisk at du er tilbake frisk!

  2. Beate Says:

    Ja, det er fantastisk! I dag har vi tømt ytterligere to skap for 3 år gammelt rot. Det vaskes for harde livet. 🙂

    Vil du ha teen her i RL, eller i VR?

  3. phalloides Says:

    Siden jeg fant «litt av hvert» på bloggrollen din, tar jeg sjansen på å gi deg tre linker. Kanskje ville du valgt annerledes selv, men jeg håper lenkene gir deg noe å gledes over:

    1) Et blikk: http://phalloides.wordpress.com/2008/03/02/et-blikk/

    2) Detaljer: http://phalloides.wordpress.com/2008/03/08/detaljer/

    3) Lyden av stillhet: http://phalloides.wordpress.com/2008/06/20/lyden-av-stillhet/

  4. Shoaib Says:

    Her starter Ramadan fra idag, men tar gjerne en kopp te eller kaffe i RL når ramadan er over. godt å ha deg tilbake. Blant mye annet har jeg savnet hodja historiene🙂

    Ellers er det sterkt å lese om dine opplevelser av å få helsen tilbake. Det er en velsignelse!

  5. Beate Says:

    phalloides, jeg har lest – og nydt! Det var vakre og flotte poster, som anbefales alle! Jeg la igjen kommentarer der.

    ******

    Shoaib, da møtes vi på andre siden av ID. 🙂 God faste!

    Jeg tror ikke jeg har flere hodjahistorier på lager nå. Og ikke minst husker jeg ikke helt hvem jeg har skrevet ned heller. MEn kommer jeg over noe skal det ut, helt klart!

    *******

    Om noen har skrevet linker til meg, og det ikke har kommet med er jeg redd det har gått i spamfilteret. Som ble tømt før jeg skjønte at det var dumt.

  6. Beate Says:

    Takk mac!
    Utblåsninger med futt i gjør seg.

  7. Shoaib Says:

    Da er det en avtale🙂 og jeg skal se om jeg legger ut noen hodja historier, eller mullah nasiruddin som han heter i Pakistan. Hadde vært kult å gi ut flere slike historier, og event. se om figuren er helt lik eller om de ulike versjonene og historiene forandrer seg fra sted til sted.

  8. Beate Says:

    Avtale!

    I norge er det nok vanskelig å si hva som stammer hvorfra. Navnene Hodja, Nasreddin, Mullah Nasiruddin eller rett og slett Nesreddin Hodja brukes om hverandre her i vesten. Jeg har en bok med eventyr fra Afghanistan, der Hodja er en ganske annen type enn de historiene jeg kjente fra før. Men de historiene er mer som eventyr, og ganske lange så jeg har ikke gitt meg i kast med å gjendikte de til norsk.

  9. turkis Says:

    Hei Beate! Det er så strålende å ha deg tilbake. Jeg har stort sett bare en fjasogvas-blogg, men jeg var frustrert lærer i februar:
    http://fjasogvas.blogspot.com/2008/02/dagbladet-og-lrere-og-generalisering-og.html

    Etter lite blogging i flere måneder begynte jeg så smått igjen i juni og fortalte litt om hvor jeg var i verden:
    http://fjasogvas.blogspot.com/2008/06/hva-skriver-jeg-nr-jeg-har-bestemt-seg.html

    Og så ble jeg etterhvert så inni granskauen forelsket i en annen:
    http://fjasogvas.blogspot.com/2008/07/forelskelsen-kom-brtt-og-heftig-og.html

  10. Einar Says:

    Morsomt å lese denne posten ettersom det bare er en uke siden begynte å blogge igjen etter halvannet år pause. Så jeg har ikke noen topp tre-liste, men du må gjerne beholde meg i bloggrullen.

    Jeg synes også det er fint å se du er tilbake.

  11. Beate Says:

    turkis, takk! Både for velkomsten og for innleggene. Jeg likte godt lærerinnlegget ditt, det er så delig når noen tar seg jobben og bryet med å plukke fra hveradnre artikler som ikke henger på greip. Oppdateringsposten var også fin, selv om jeg satt med en klump i magen og lurte på om samboerskapet alt var gått over styr, siden det i siste bloggpost var anonsert en ny forelskelse…

    Einar, da skal jeg klare å holde meg oppdatert i din blogg, i alle fall! Jeg har allerede ordnet meg skyss til bokhandling. 😉 fint å se deg igjen og, du var en av de aller første bloggerne jeg oppdaget.

  12. Sissel Says:

    Det er svært svært sjelden jeg leser egne poster og tenker: «WOW, det var en god post», så det er veldig vanskelig å plukket ut tre stykker.

    Den ene er ganske klar (men det er også den eneste). Årsaken er fordi det er såpass mye meg i den, og jeg syns den viser ganske godt meg .. på en måte .. hvis du skjønner🙂

    Jeg er prinsippløs, men ikke verdiløs

    Jeg er jo glad i disse verdirefleksjonene, så jeg kan jo nevne denne også:
    Det moralske dilemma

    Den siste … tja …
    En stemning kanskje?
    Hva mer er det å finne?

    Godt å ha deg tilbake Beate. Jeg har savnet innspillene dine mange ganger og lurt på hvordan hverdagen din artet seg.
    Klem

    (jeg har ny url – så du må gjerne oppdatere blogrollen din med den)

  13. Beate Says:

    Takk Sissel, både for postene, for hilsnen, og for de hilsnene som kom det året som gikk. Jeg fikk i alle fall en av den, og den gjorde meg veldig, veldig godt. Det var når du skrev noe om at du savnet innspillene mine, og hadde stemmen min i bakhodet av og til. Det var en fin, rød konvolutt i bunken av brev i posen. (Se amnestyposten.)🙂

    Det første innlegget – jeg har lest deg fortelle om denne opplevelsen et par ganger tidligere, jeg tror vi «møttes» veldig i det temaet, en gang på DOL, og en gan gpå fontenen. Det var fint å få enda mer kjøtt på beina på den historien, det er en sterk, god og viktig fortelling.

    Det moralsek dilemma – den må jeg tygge på. Ikke fordi jeg er uenig, men for å ha et vettugt innspill. Om det kan komme da. Men også her er vi veldig på linje.

    Den siste. Nydlelig! Takk!

    (Jeg drive rmed url-oppdateringer, har kommet et stykke nedover på lista.)


Legg igjen en kommentar

