Ting jeg gleder meg til

mars 24, 2007

Det er meme-tid, det er sikkert. Og det er lørdagskveld og slikt å gjøre også, så hvorfor ikke. Denne kom fra Stjernesøkeren.

Jeg gleder meg til:

– Neste klem av ungene. Jeg er sikker på at de har verdens deiligste.

– At den fantastiske legen Dr. Harald I. Nyland får overrekt en gave fra medlemmene på ME-forum.

– At gangveien vi har jobbet så hardt for skal bli ferdig.

– Middagen i kveld! Det er festmiddag, og jeg gleder meg til god mat i senga.

– Sove godt inntil mannen min i natt.

– Å se neste episode av Beck – jeg har kjøpt de to første sesongene og er på god vei ut i andre sesong.

– Å se Stardust når den kommer.

– Å lese Harry Potter 7.

– Til at mannen får reparert litt på laptopen min slik at jeg slipper striper over skjermen.

– Til i morgen tidlig, for da kan jeg lese søndagsutgaven av yndlingsstripene mine på nett.

– Til neste poster på Tyvlyttet og Lillefy. Det koser jeg meg alltid med.

– At alle infeksjoner som raser for tiden tar slutt, og at kroppen er tilbake der den var for noen uker siden.

– At jeg skal bli så bra at jeg kan fortelle eller lese for ungene igjen, og synge. Og at jeg kan ha dem her inne så ofte de vil.

– At jeg skal bli så lite var for lys og lyd at rullgardinene og vinduene kan opp, og øreproppene vekk.

– At jeg er i stand til å lage meg den maten jeg ønsker meg selv.

– Til å komme meg ut igjen! Gjerne med rullestolen som står og venter og støver ned.

– Til å kunne snakke på telefonen.

– Til å se skoleavslutninger og være på foreldremøter.

– Til å sitte stille på ei lita bru i nærheten med ungene, og se på øyenstikkere og ta bilder ute.

– Til å kunne ligge og duppe i vannet og kjenne sjøen på alle kanter.

– Til å kunne ta heisen opp og ned trappa, sette seg ned i stua og lese avisen.

– Til å kunne legge ungene. Og stå opp med dem om morran.

– Til å kunne krangle, bli lei meg eller bli glad uten at pulsen og adrenalinet stiger slik at jeg blir dårligere.

– Til å bli så bra at jeg orker å skrive alle de tingene jeg tenker på, og som jeg synes skal bli skrevet.

– Til å se igjen venner, og kanskje spise kake og drikke kakao med noen på Pascal.

– Til å kunne si til mannen at han kan sove lenge.

– Til å klare å ha småunger rundt meg som kan kravle på meg, dra meg i håret og rope.

– Til å bli kjent med de ungene på nytt som egentlig er en del av «mine unger» – barn av venner og familie som har blitt flere år eldre siden sist.

– Til å kunne vaske tøy, tørke støv, vaske gulv og vinduer.

– Til å gjøre litt nytte for meg igjen i huset.

– Til å kunne pleie syke barn og syk mann.

– Til ikke å være så redd lenger, redd for at dette som er nå aldri skal ta slutt, og at det jeg gleder meg til å gjøre når jeg blir friskere aldri skal skje.

Jeg tagger herved Historien om O.

Oisann, den bloggen er forsvunnet? Da tagger jeg Lothiane, som har vært innom, og ikke er borte!

12 Responses to “Ting jeg gleder meg til”

  1. Lothiane Says:

    Åh, dette er sterkt å lese, Beate. Jeg håper du snart får oppleve alt det du gleder deg til. Det skjærer meg i hjertet å lese dette… Samtidig som jeg er veldig glad for at du evner å sette så godt ord på hvordan du har det. Du snakker på vegne av de mange som ligger bundet til sengen med denne skumle sykdommen og ikke får sagt noe selv.

    Gode tanker og ønsker til deg.

  2. Beate Says:

    Og der var du tagget, Lurvis!

  3. Lothiane Says:

    He he, ja der kan jeg jo skylde meg selv.😉

    Men det er en flott tagging egentlig, positiv fokusering er bra!

  4. Beate Says:

    Og nå kom jeg på en ting jeg må ha med!

    Jeg gleder meg så til Nyland får gaven sin!

  5. Beate Says:

    Middagen har begynt!

    Nå driver jeg med rett to, økologisk andelever på steinbitt. Det har vært diverse purreer, og snart kommer det elg!

  6. stjernesøkeren Says:

    Det hørtes ut som et helt fantastisk måltid!🙂

  7. Victoria Says:

    Å lese det du skriver om sykdommen, det gjør meg så satt ut. Hver gang. Det er så utrolig vanskelig å sette seg skikkelig inn i, for det er så fjernt fra hvordan jeg har det. Men, det gjør virkelig så mye med min egen opplevelse av alt jeg holder på med av helt dagligdagse ting. Postene dine får meg til å gå i meg selv og virkelig tenke meg grundig om, alle de gangene jeg er drittlei av å vaske, av å bære unger, av å være den som står opp tidlig og legger meg sent og så videre.

    Dine poster lærer meg å bli mer takknemlig. Jeg er sikker på at du med bloggen din gjør en fantastisk innsats for ME-syke, fordi du når ut til så mange.

    Tusen takk, Beate. Håper du koste deg med maten, det hørtes veldig godt ut!

  8. olava Says:

    Den dagen kommer da du får til alt dette.

    Annet kan jeg ikke si. Mandagsmorgenen min her, med små irritasjoner og et trøtt morrahue forsvant i dine ord som bare kan minne meg på min egen rikdom.

    Tenker tanker til deg.


  9. […] in Privaten at 7:48 am by olava Stjernesøkeren har tagget meg for en liten stund siden. Hun tagget også min venn Beate. Det er en post til ettertanke og jeg skal ha den i bakhodet når jeg skriver […]

  10. Beate Says:

    stjernesøkeren, det var det!

    Victoria, det er rart for oss å se det sånn også.

    Olava, vi får tro det.

  11. utengrenser Says:

    Dette var en post som virkelig satte spor. Man tar liksom alt som en selvfølge hver dag, men selve livet er ikke en selvfølge… Jeg kan bare forestille meg hvordan du har det, og det gjør vondt. Men samtidig er det godt å se at du ser framover og finner positivitet! Det er en stor styrke å klare det!
    Hva sier man i en sånn situasjon? God bedring? Håper du snart er på bena? Friskt mot? Vet ikke.. Ord blir liksom så fattige. Men jeg kommer nok til å titte innom deg igjen.

    Plutselig ble mine «problemer» for bagateller å regne… Skammer meg…

  12. Beate Says:

    Hva man sier? Hei, kanskje? 🙂

    Men ikke skam deg. Og også bagateller man må man forholde seg til med en passe dose alvor.


Legg igjen en kommentar

